Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Paleochora, Kreta

  • aspen

    Medlem
    18 september, 2000 vid 07:02

    Jag var där i somras men tyvärr bara en dag och då var det förstås stiltje. Kollade dock in uthyrningen och den var klart seriös med F2, North och Pryde prylar av årets modell. Vägen dit från turistorterna på norra sidan är väldigt krokig. Så har man anlag för åksjuka så….
    Det går bussar dit men dom är inte roliga utan hyr en egen bil istället. Själva byn är en sömnig fiskarby med främst tyska turister. Du kan försöka hitta mer på Happy-surfing’s tyska websida eftersom det är dom som står för uthyrningen.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    18 september, 2000 vid 07:49

    Jorå, det stämmer verkligen att vägen dit är jobbig, det tar ca en knapp timme att ta sig dit ifrån Chania som är de svenska resebolagens närmsta charterort. Chania ligger på den norra sidan av Kreta och Paleochora på den södra. Jag var där i slutet av augusti, då blåste det lätt kuling (knappt 14m/s) och byig offshore. Det kan även blåsa sideshore men det fanns ett stort rev mitt på stranden (uch och fy). Höga bergen runt viken kan ge en byig vind, speciellt vi offshore. Iövrigt kan jag hålla med om tidigare inlägg.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Paleochora, Kreta

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.