• PANNBIFF!!

    Publicerad av davids på 7 september, 2003 vid 08:07

    Vad är den största skillnaden mellan en mutanbräda och en tt runt 155 cm? Är sugen på att köpa en mutant, typ en gammal naish, ser coola ut och verkar skoj att köra.. Skriv gärna lite om ni har erfarenheter

    anonym-anvandare svarade 20 år, 10 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 september, 2003 vid 09:28

    Jag säljer min Airrush “Fusion” 158 cm Mutant, 2003 års modell.
    Superfräsch bräda som funkar mycket bra även när det inte blåser järnet. Lättare att ta höjd och hoppa i svagare vindar än Twintippar pga de jämförelsevis stora fenorna. Två bakåt svepta fenor bak, två mellanstora fenor i mitten och två små (wakeboard) fenor längst fram. Konkav för tidig planing och bättre grepp i vattnet.
    Brädan kan både gippas, seglas med kroppen vriden (vad det nu kallas) eller köras baklänges som twin tip. Wakeboardkänsla när man seglar baklänges men det krävs att man passar sig så inte fenorna (Brädans bak) hugger tag i vattnet. Bra höjdtagning även vid baklängeskörning.

    Vid hårda vindar kan de mellanstora och små fenorna byta plats så blir det lättare att “Sladda” brädan i byarna när du blir överriggad och höjdtagningen baklänges funkar ännu bättre.
    Greppet i fenorna gör att du kommer hoppa högst i viken men du måste vara på din vakt när de hårdaste byarna kommer så att du inte “skenar” iväg.

    Relativt lite volym i brädan gör att du kan segla i ett mycket brett vindregister.

    Länk till Airrush:
    Airrush

    Bra testresultat finns i flera tidningar. pdk_fs158.gif

    Oskar Andersson
    silversurfare@telia.com
    070-339 82 57

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 september, 2003 vid 09:31

    men nu var det inte det han frågade om.

    en mutant tar mer höjd/bättre grepp men så måste man gippa å tricken ser fulare ut med mutanter(min personliga åsikt förvisso men).

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 september, 2003 vid 07:40

    Man måste inte gippa. Man kan köra toe-side tillbaks 😉 Jag har kört en del mutant, men aldrig lärt mig gippa den ordentligt. Ibland kör jag vanligt åt ena hållet och toeside åt andra, fast jag tappar en del höjd på toeside-benet, och då får man kämpa så för att ta igen den åt andra hållet, så oftast blir det en plums-gipp, eller dip gybe wink.gif om man så vill. Det funkar ju, men det är roligare att kunna bara köra på, så jag har gått över till Team Twintip. smile.gif

    /Rasmus

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.