Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Passar en Challenger mast ett Hot-segel?

  • johnnyrainbow

    Medlem
    30 maj, 2007 vid 17:45

    Är också intresserad av denna fråga och aktualiserar därför tråden. Alltså någon som testat?

  • jesper_b

    Medlem
    30 maj, 2007 vid 18:19

    Allt är relativt. Till SO funkar många master inklusive Challenger. Psyclone och Spyclon är lite mer specifika/kräsna men visst funkar det. Om ni vill kan ni komma och provrigga. Jag har segel och hotrodds. Har ni mast (eller låna mast) så kom förbi. Bor ni långt ifrån Stockholm, kolla med närmaste hotrep vad denne har hemma. Är ni riktigt snälla kan ni få låna med ett segel och provsegla.

    /Jesper B
    Hotsailsmaui Swe

  • robin

    Medlem
    31 maj, 2007 vid 07:38

    Eftersom tråden ändå är uppe så passar jag på att skriva att jag köpte en Simmer (Powerex) RDM som jag har seglat ett par gånger. Tycker att det känns lätt och bra, även om jag hade väntat mig lite mer bottendrag av mitt Psyclone (6,6 och 460-mast). Håller fortfarande på och riggar in mig på seglet så det är mycket möjligt att det är mitt eget fel.

    Har för övrigt också köpt en Aeron aluminiumbom som jag är grymt nöjd med. Styv som attan och bra form framtill som gör det enklare att greppa över på andra sidan masten, plus att den är smalare än min gamla bom vilket ger en mer direkt känsla från riggen. Lånade en bom med klassiskt utseende sist jag var ute (NP Freeride fr sent nittiotal) och insåg att Aeron är grymt mycket skönare att använda.

  • charlieb

    Medlem
    31 maj, 2007 vid 08:17

    Aeron är grym. Även om man kör maxförlängning. Kunde inte vara mer nöjd. Dessuton är den en grymt snygg koppling till RDM-mast, liten och nätt.

    Charlie

  • podde

    Medlem
    31 maj, 2007 vid 11:44

    Vilken av Alu-bommarna är det ni har, den med 26 mm grepp eller 28? Funderar på hur mycket styvhet man tappar på den smalare varianten.

  • robin

    Medlem
    31 maj, 2007 vid 12:53

    Jag har en 28.

    För resten, är det någon som har lite riggtips för Psyclone? Hur löst i toppen, hur mycket uthal?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Passar en Challenger mast ett Hot-segel?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.