Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Passar masten?

  • spray

    Medlem
    22 maj, 2010 vid 06:53

    Glömde säga det är 75% kol i masten.. Surfens gamla 🙂

  • spray

    Medlem
    22 maj, 2010 vid 22:07

    Ingen som vet? Någon aning då? Vad innebär 25IMCS? Längden stämmer iaf

  • oaxen

    Medlem
    23 maj, 2010 vid 06:41
    Spray;613188 wrote:
    Ingen som vet? Någon aning då? Vad innebär 25IMCS? Längden stämmer iaf

    IMCS är en enhet som anger mastens styvhet. Tyvärr räcker det inte med att styvheten är den rätta. Olika tillverkare har olika böjkurvor på sina master. Det är inte så bra att kombinera ett segel för toppstyv mast med en toppmjuk mast.
    Jag vet inget om Goya-masten, tyvärr.

    Det bästa är att provrigga.

    Jag använder mina Hot-master i några gamla Naish Stealth-segel – masterna är inte 100% rätt, men det funkar tillräckligt bra för att jag ska vara nöjd. Till 7.0:an ska det t o m vara SD-mast fast det fungerar utmärkt med min RDM. M a o testa om du kan!

  • robin

    Medlem
    23 maj, 2010 vid 12:34

    Tror det borde funka. NP vill ha toppmjuka master och Goya har jag för mig är rätt neutral, vilket borde ge en helt ok kombination.

  • bicless

    Medlem
    23 maj, 2010 vid 21:32

    Läste på starboardforumet att goya skall ha ungefär samma mastkurva som simmer så då bör de ju funka hyfsat i ett NP segel. NP vill någ helst ha lite flexigare topp men tror jag inte kommer påverka särskilt mycket på det seglet du nämnet. Värre med fullblodsrace.

  • jester

    Medlem
    24 maj, 2010 vid 07:47

    Kan ju vara rba att veta att Simmer nyligen bytt mast-tillverkare. Tror det är samma fabrik som gör North och Challenger. Mina Challenger-master fungerar perfekt i mina Simmer SCR 2010.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Passar masten?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.