Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Passform våtdräkt

  • Passform våtdräkt

    Publicerad av anonym-anvandare på 11 september, 1999 vid 20:21

    Hur ska en våtdräkt sitta? Supertight eller med lite spel i midjan? Tänjer den ut sig i axelpartiet efter ett tag? Vad är värst, för liten eller för stor dräkt?
    Kom igen , ge mig lite råd att tänka på inför köpet.

    anonym-anvandare svarade 24 år, 8 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • kris

    Medlem
    12 september, 1999 vid 07:36

    Den skall vara som ett “andra skinn” helt enkelt, tight men inte så det klämmer. Det allra senaste materialet är väldigt flexibelt och kan nog tänja sig över vissa partier men det avgörande är hur dräkten känns när du använder den.
    Lite spel i midjan har jag alltid haft(förvisad till herrdräkt då dam ej funnits i min storlek) utan problem, men det är inget jättefladder.
    Är du osäker när du provar så fråga om du kan få öppet köp(det fick jag), rätt dräkt = mkt skönare surf.
    //Kris

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 september, 1999 vid 12:16

    kontakta en tillverkare som skräddarsyr våtdräkter ex. vis second skin i england(adress finns på nätet)så slipper du alla dessa problem.
    Det är heller inte mycket dyrare än att köpa en ny dräkt i Sverige då priserna här hemma är helt uppåt väggarna.
    Lycka till
    Gummimannen

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Passform våtdräkt

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.