Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Passonissi mycket nice!

  • swe22

    Medlem
    1 oktober, 2008 vid 09:36

    Shit va fint.. Hur ofta levererar stället så fina waves? Tror ni hade tur… Har bara sett stället platt förut (samt onshore stök). Hur är det att kite-rida i offshore vind?

    Lucky bastards!

  • gurra_g

    Medlem
    1 oktober, 2008 vid 09:55

    fan va nice d ser ut. När var ni där?

  • martent

    Medlem
    1 oktober, 2008 vid 11:40

    Det var grymt att kita i offshore! Blåste ost en dag och det byggde upp ganska fina vågor, dagen efter hade vinden vänt till väst vilket är den vanligaste vind riktningen men vågorna var kvar och offshore!!! mycket mycket nice lite tråkigt med vanlig bräda men ändå en av mina bästa kite dagar!

  • majoon

    Medlem
    1 oktober, 2008 vid 11:46

    var nere o glodde lite när jag var på rhodos för några år sedan o var väl lite där kiteintresset fick fart!

    men det jag undrar är om där fanns nån rescuebåt eller liknande om man nu kita på plattsidan i offshorevind…

    tyckte inte jag såg nåt sånt då o verkar ju lite farligt…

  • pettux

    Medlem
    1 oktober, 2008 vid 15:21

    @majoon 504189 wrote:

    men det jag undrar är om där fanns nån rescuebåt eller liknande om man nu kita på plattsidan i offshorevind…

    Finns nog, så det behöver man inte oroa sig för.

    Problemet med plattsidan i Prassonisi är att det kryllar av vindsurfar- och kajtsurfarnybörjare som har noll koll. Så man får vara skärpt när man åker.

  • henkeman70

    Medlem
    1 oktober, 2008 vid 20:03

    @Svinet 504136 wrote:

    Ser kanon ut! Hur är det med vind där i November?
    Funderar på att åka dit då.

    Jag var där i somras. Stället är grymt bra. Vindstatsen så här års är jag inte insatt i, men jag vet att det är venturi effekt på spoten. Vilket är trevligt.

    Rescue båt finns på off-shore sidan. Den rycker ut hur ofta som helst och plockar upp noobs på drift mot Afrika.

    Ett par surfshoppar finns det, men de är inte vidare välsorterade. Hyra utrustning kostar smisk, så plocka med egna grejer.

    Nedan är kontaktinfo till de två hotell jag såg nere vid stranden:
    Lighthouse
    +30 224409 1030 / +30 224409 1050 / +30 22410 91071 / +30 22410 91013
    (en jäkla massa nummer, men det är så det står på deras visitkort. Deras webbsida verkar inte funka alls…)

    eller Oasis hotell:
    http://www.oasis-prasonisi.com

    Båda ställena ligger på spoten. 200m till riggytan.

  • svinet

    Medlem
    2 oktober, 2008 vid 07:59

    @henkeman70 504330 wrote:

    Jag var där i somras. Stället är grymt bra. Vindstatsen så här års är jag inte insatt i, men jag vet att det är venturi effekt på spoten. Vilket är trevligt.

    Rescue båt finns på off-shore sidan. Den rycker ut hur ofta som helst och plockar upp noobs på drift mot Afrika.

    Ett par surfshoppar finns det, men de är inte vidare välsorterade. Hyra utrustning kostar smisk, så plocka med egna grejer.

    Nedan är kontaktinfo till de två hotell jag såg nere vid stranden:
    Lighthouse
    +30 224409 1030 / +30 224409 1050 / +30 22410 91071 / +30 22410 91013
    (en jäkla massa nummer, men det är så det står på deras visitkort. Deras webbsida verkar inte funka alls…)

    eller Oasis hotell:
    http://www.oasis-prasonisi.com

    Båda ställena ligger på spoten. 200m till riggytan.

    Kanon! tackar! Annars lär det väl vara Egypten man får åka till om man skall få en billig resa inom Europa med bra vindprognos?

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Passonissi mycket nice!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.