Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Pensionera sej i Mui Ne

  • eliasp

    Medlem
    11 januari, 2009 vid 00:52

    grymt! får en att längta till pensionen! lycka till

  • Kjello

    Gäst
    4 februari, 2009 vid 14:41

    Jatteskont har i Mui Ne, inget regn pa en vecka sen jag kom hit, varmt.
    Bor granne med mr Lee som ager Best kitesurf scool, jattecool han har internetlina sa imorrn skaffar han wi fi sa jag delar hans uppkoppling for 10 dollar / man, da kan jag komma med bilder.
    Det har varit perfect vind alla dagar utom 2, c:a 100 kitesurfare ute alltid.
    Bor dar for 100 dollar / man, men det finns for 50 / man med, men for sent jag har redan betalat for 4 man.

  • mag

    Medlem
    4 februari, 2009 vid 17:21

    Lycka till!
    Låter som en bra plan du har, helt rätt.
    Köp genom etablerad mäklare så att alla papper blir rätt. Kanske advokat? Eller local som du kan lita på, helst invandrad skulle jag tro.
    Dumt att bli blåst på konfekten när du har chansen.
    /Magnus

  • Kjello

    Gäst
    6 februari, 2009 vid 11:55

    jag köper inget hus denna resa, men nästa vinter. Recar lite, man blir alldeles matt i värmen.
    Vad jag sett så är Mui Ne lite väl trång nu “crowded” och mesta av stranden är täckt med betongplattor, så jag kommer nog att köpa något en bit härifrån. Men för den här tiden passar det perfekt, har gott om tid att aclimatisera mej.

  • Kjello

    Gäst
    8 februari, 2009 vid 14:45

    Om man inte kan kopa eget, sa finns alltid mojligheten att hyra ett jattesjysst rum/eget hus faktiskt, med egen toalett / dusch, for bara 100 dollar/man, pa en hojd langt fran gatan med frisk luft, och syrsor pa natterna, ibland grodor, man vacks av tuppar som galer 4 pa morgonen OK, men det finns billigare, 50 dollar/man, mycket narmare beachen, men avgaser i djungeln inte langt fran gatans tutande, men naturligtvis fullbokat.

    Igår va det fullmåne och då forsvann vinden,, och hett som en bakugn.
    Men nu börjar många med runt 15 kvm, minsta ser ut som 12, många med direktional.

  • Kjello

    Gäst
    14 februari, 2009 vid 12:13

    idag, och som det har varit mågra dagar nu, har det bara varit 2 tyskar med en flysurfer speed 2 silverarrow 19 kvm, som verkligen surfat, tagit hojd, hoppat (med väldigt hårda landningar, men det blir nog så från den höjden) och haft kul, i den stekheta värmen.
    Kommer att vilja köpa liknande i framtiden(men då 15 kvm) tysken väger betydligt mer än mej.
    Inser också att Vietnam MuiNe är mest hett & billigt & ok kitesurf på vattnet, helst inte i,
    så mycket skit har jag aldrig sett i havet förr, eller någonsin känt lukten av.
    Men missade det viktigaste, så snälla människor har jag aldrig förr mött, här finns ingen kriminalitet, inga droger, bara god Saigonöl.
    Och nu är vinden tillbaks lite.
    Nu såg jag en till F.S.Speed 3 troligen och silverarrow, med högre aspect-ratio, fler kanaler, kan ha varit större än 19 kvm, men definitivt aspectratio mer, den va helt omärkt (säkert prototyp) båda såg jag tillsammans som om dom jämförde prestandan.
    Dagen slutade med att den nya prototypen va långt ute på havet, när fss2sa 19 gav upp vid stranden.
    Otroligt vilken höjdtagning, ingen annan kite kan jämföra sej.
    Nästa dag, visste att det skulle bli bra vind, då tvingade familjen mej att va med på en fest för någon avliden. Äckligt jag kunde bara dricka ölen, fisklukten sitter fast på mej, vidrigt. Hela dagen förstörd.
    Men det är inte allt, jag fick skavsår 3dke dagen, på övesidan lilltåsidan av dom nya flipflopsen, det bkev infekterat, så läkaren gav mej gul vätska att rena med, det hjälper, snart kan jag sätta fötterna i fotstropparna.
    Idag va jag glad för att kunna skylla på foten, såg farligt ut, dom som flög omkring med 7kvm.
    Jag fick ide’n hyra en windsurf, där jag känner mej helt säker.
    Men inga fotstroppar kan jag ta just nu.

  • Kjello

    Gäst
    20 februari, 2009 vid 04:58

    förra inlägget gick inte att hantera i mobilen, för långt raderade.
    Kollade stränderna någon halvmil längre bort igår, förbi Mui Ne village.
    Där va rena paradiset, jättebreda jättestränder, i princip folktomma, eller en kitesurfare, fanns plattvatten med.
    Jag vill flytta.

  • Kjello

    Gäst
    20 februari, 2009 vid 12:33

    det funkar inte att skriva långa inlägg med mobil, så det blir reply i fortsättningen.
    Vad cool, en ny jag känner, han fick tillbaks sin bräda i morse, förlorade den igår kväll i hårdvinden.
    Sån’t cool händer troligen inte på många ställen.
    En bräda kostar runt 50% mer här än i sverige.
    Det blåser hårdvind varge eftermiddag nu.

  • Kjello

    Gäst
    20 februari, 2009 vid 13:30

    Nu på Wax bar efter katastrofen med min nyligen inköpta champagne conjak xo, som korken pajade på,
    Fick hälla ut korksmulor till ett glar, spillde gav upp att hålla tillbaks osv.
    Jätte cool ! en friend blev av med sin bräda på kvällen i hårdvinden, han fick tillbaks den morgonen efter, sånt kan troligen bara hända här.
    Tänk att här kostar en bräda c;a 50% mer än i sverige.

    Jag har knappt 3 mån kvar, har inte kitesurfat än, nu är foten ok, och måttlig vind, länge nu har folk flygit omkring med 7 kvm, sett lite för farligt ut med så många ute med.

  • Kjello

    Gäst
    25 februari, 2009 vid 06:39

    igår hittade jag rena paradisboendet med egen riktig strand, otroligt vackert.
    Saigon Cafe hyra dubbelrum för 6 usd dygnet, eller månadsvis jättebilligt.
    Mistag att jag redan betalt mina 4 mån, vill inte gärna svika familjen där jag bor.

  • Andy*

    Gäst
    26 februari, 2009 vid 18:15

    Låter som du lever livet där nere, ska bli kul att se bilder och hur din nästa resa ner dit kommer se ut!

  • Kjello

    Gäst
    27 februari, 2009 vid 05:16
    Andy*;532658 wrote:
    Låter som du lever livet där nere, ska bli kul att se bilder och hur din nästa resa ner dit kommer se ut!

    Kort, det blev for mycket igar-natt, en motobike tyckte jag skulle till Hollwood night club.
    dar forsvann min Nokia N95 8GB med wifi. & dyrt en tusenlapp c;a,
    alla bilder musik & wifi som ar det basta, (fri wifi i en bar pa stranden.) ,
    inget kul alla mobilnummer borta.
    nu pa ett stekhett internetcafe.
    Annars allt bra forutom traningsvark i benen av all freakdans, ska dansa pa vattnet snart, sa det ar val bara nyttigt.

  • Kjello

    Gäst
    9 mars, 2009 vid 11:32

    En guide, granne, sa till mej att nu, och for fyra ar framat,
    sa ar det fritt fram for svenskar mm, att kopa en tomt for att bygga hus, aller foretag.
    Har i Vietnam, man behover inte ens gifta sej med nagon. bara att kopa och aga.

    Bara att kopa for utlanningar, pa vissa platser som Vietnam-regeringen bestamt.

    langtar lite lite hem till obegransad vindsurf, hyra vidsurf kostar 500kr/tim, inget jag koper.
    Osakert med kontrollbaren 30m ifran kraften.

  • Kjello

    Gäst
    25 mars, 2009 vid 07:48

    Nu ar det lagsesong, fick veta att det betyder samre vind, och valdigt hett.
    Men jag har sett en annan skillnad, nu kommer vattnet/Vinden mer rakt ifran stilla havet, mycket renare ser vattnet ut (verkligen paradisfargat).
    Det ska komma regn med, och det ser man fram emot.
    i 4 dagarnu, har det mest varit 2st, FS.Speed 2 S.A. 19 kvm, som surfar hela dagarna.
    Liknar vard priset.

  • gegga

    Medlem
    25 mars, 2009 vid 18:02

    Kul!
    Har du några tips att dela med dej till oss med 30 år
    kvar till pension?
    Vill också sluta jobba före 65!!

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Pensionera sej i Mui Ne

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.