Senaste nytt Forums Vågsurfing Per var i Jonstorp

  • perkele

    Medlem
    15 januari, 2007 vid 22:26

    som vanligt ett jävla liv på er
    tog ner bilderna igen

    fuck va tradiga ni är

    Timo

  • samhansson

    Medlem
    15 januari, 2007 vid 22:33

    så det, skit i dom jävla idioterna, fan va trött man blir på den atityden

  • perkele

    Medlem
    15 januari, 2007 vid 22:36
  • wisco

    Medlem
    16 januari, 2007 vid 07:18

    Tja. trött attityd på den här delen av konfen.. men men..
    du skulle inte ha lust att skicka nån bild till mig? Jag är från Jonstorp men bortflyttad och vill gärna se hur det såg ut hemma…

  • perkele

    Medlem
    16 januari, 2007 vid 07:48

    absolut
    har inte sorterat bilderna så det är en del skit också
    PMar så det inte blir liv i bygget

  • niklas82

    Medlem
    16 januari, 2007 vid 18:22

    fy fan vilka nötter.

  • kasimir

    Medlem
    17 januari, 2007 vid 11:49

    Fy fan vad jag hatar alla vågsurfare. I alla andra brädsporter lever vi i symbios och hjälper varandra, utom ni som tror att varenda breake i Sverige är så jävla hemligt.

    I så fall kan alla hålla sig på sina hemmaspots kommer nån ner till sydkusten får ni fan ta med varmt vatten, så ni kan få bort waxet från vindrutan.

    LOCALS ONLY

    Alla som inte ställer sig bakom denna attityd är givetvis hjärtligt välkomna

  • danielf

    Medlem
    17 januari, 2007 vid 14:42

    Ähh stick härirfrån kasimir. Med den pissiga attityden bidrar du inte till chillet direkt. Ni har lika mycket idioter i Era forum, så sluta dra ner alla skiten, för att det finns några få rötägg. Eftersom du uppenbarligen inte själv vågsurfar i Sverige och bara läser foruminlägg, så har du inte ens rätt till en åsikt i frågan när du börjar på ett sådant destruktiv sätt. 😡

    Jag vågsurfar året runt i Sverige, mestadels i Norra Halland, sällan haft en session med dålig stämmning i vattnet. Sen att det kanske delvis är sant, med dålig stämning i vattnet, på vissa spots i Skåne, vet jag inte, eftersom jag inte paddlat ut där.

    Så skaffa dig kunskap innan du kommer hit och bidrar till den dåliga stämningen. Kommentarer som “jag hatar vågsurfare” kan du hålla dig för själv, eller så kanske det är din ruta som blir vaxad.

  • niklas82

    Medlem
    17 januari, 2007 vid 20:49

    jag hatar vågsurfare, vaxa min ruta oxå din fjant.

  • luuddee

    Medlem
    17 januari, 2007 vid 21:07

    fan va alla bölar fan upp med bilderna igen.. fan inga spots som är hemliga .. och man ser ju direkt på bilder var man ska åka för att hitta dit. fan va trött man blir

  • kasimir

    Medlem
    17 januari, 2007 vid 23:12

    @DanielF 360398 wrote:

    Ähh stick härirfrån kasimir.

    För det första var det ironiskt för det andra så vågsurfar jag visst i Sverige. Har faktiskt bara vågsurfat här. Kan inte säga att jag är speciellt bra eftersom jag inte har varit ute så många gånger men det ska nog inte vara några problem att lära sig, har stått på olika typer av brädor större delen av mitt liv.

    Eftersom du inte vågsurfar här nere så är det väl du som inte ska uttala dig, eller?

    Det jag har sett hittils av vågsurfingen har varit bra men den finns en attityd som bör ändras. Jag tycker att vissa spots ska få vara ifred från den stora massan. Och jag går aldrig och sprider information om spots som anses vara känsliga i detta fall.

    Mitt inlägg var av den art att det skulle röra om men om du har tagit illa upp ber jag om ursäkt.

    För att ge ett exempel på dålig attityd kan jag berätta om något som hände i höstas på en spot som är av det hemliga slaget.

    Spoten kan man nå på två sätt man kan paddla rakt ut till vågen eller hoppa i ett par hundra meter ifrån och driva ner mot den.
    Det är inte speciellt många i vattnet jag väntar på en kompis och hans flickvän som ska komma dit men när de inte dyker upp så ringer jag och hans flickvän svarar. Hon har aldrig varit på denna spot innan.

    Aktörerna i denna berättelse är “Jag”, “Hon” och “Han”, han syftar på en sur jävel som la sig i mitt samtal.

    Jag: “Var är ni någonstans?”
    Hon: “Vi är längre upp M…….. hoppa precis i”
    Jag: “Kom hit här så slipper du sitta själv där”
    Hon: Hur kommer jag till er då?”

    Jag börjar ge vägbeskrivning det rör sig om att köra 5 min eller gå längs stranden, varpå en kille bryter in och börjar svära på mig.

    Han: “Ta för helvete inte hit fler folk!”
    Jag: “Men hon skulle ju ändå hit”
    Han: “Det skulle hon väl för fan inte om du sitter och beskriver vägen!”
    Jag: “Hon är ju långre bort längs stranden”
    Han: “Då behöver hon väl ingen jävla vägbeskrivning!”

    Jag blir tvungen att avbryta samtalet innan jag har förklarat för henne var vi är. Jag försöker förklara för honom hur det ligger till men han fattar tydligen inte utan bara fortsätter svära.

    Tycker du att det här är något man ska acceptera? Jag finner mig ivarjefall inte i att människor jag inte känner svär åt mig och avbryter mig när jag pratar med andra.

    Jag vet inte hur det ser ut i Jonstorp men jag misstänker att det bara är att fråga lokalbefolkningen för att få reda på var man kan surfa. Och vad det gäller de flesta ställen som folk fått skit för att lägga upp bilder på så är nog merparten väl kända, eller hur?

    Fan att man inte ska få kunna se bilder på hur det är och har varit i Sverige.
    Kan inte säga att jag vill att alla ska komma ner och surfa där jag är men jag tycker det är kul med nytt folk. På kitesidan försöker vi få folk att komma ner för att visa upp det vi har att erbjuda. Jag vet att det är mer “tight” när det gäller vågsurfing men nån jävla måtta får det vara.

    Och du. En sak ska du ha klart för dig jag har rätt till vilken åsikt jag vill om vad jag vill.

  • danielf

    Medlem
    18 januari, 2007 vid 07:03

    Yup, alla har rätt till en åsikt, alldeles för många som uttrycker den. Blev bara ruskigt trött på alla kita:re och windsurfare som kommer in till vågsurf forumet och tror att de kan lacka ur på “oss” vågsurfare och sen tro att de gjort något bra. Debatten ang. foto på spots har spårat ur.

    Jag är för foton, man bör tona ner var de är ifrån, med tanke på upprörda känslor. Fotona i sig är det som är kul, sen kan jag klarar mig utan info om varifrån, sen klart, västkust/ostkust skulle väl vara kul att veta då.

    Men kom inte och far med osanningar och generalisera, när du inte regelbundet vågsurfar, 99 av 100ggr så är stämningen kanon där jag surfar. Jag brusade upp av ditt inlägg, såg inte ironin, gör det fortfarande inte.

  • kasimir

    Medlem
    18 januari, 2007 vid 09:51

    Visa mig var jag har “farit med osanningar”. Hur ska man inte kunna generalisera när varenda inlägg som har bilder i sig slutar på detta sätt?

    Jag vågsurfar inte regelbundet därför att jag inte har hittat någon bräda jag vill ha men nu har jag fått låna av en kompis. Så då kommer jag köra varje gång det går.

    Måste jag göra något regelbundet för att få uttrycka mig om det?
    Ok, ironin var svår att se men den var där hade du sett mig säga det hade du fattat, datorer ställer till det.

    @DanielF 360540 wrote:

    99 av 100ggr så är stämningen kanon där jag surfar

    Kul för dig.

    Stämningen är oftast bra här också men stämningen på nätet och att man aldrig får se några bilder är fan sorlig.

    Upp med bilder för fan!

    Nu lägger vi ner det här! Hade varit mycket roligar att diskutera bilder än den här jävla skite. Det här lider vi inte av på kitekonfen eller freeride där blir vi glada för bilder och lägger gärna ut, oftast med namn.
    Det är ju inte så att man kör några timmar genom vildmarken för att komma till Skäret,Jonstorp B…….. etc.

  • danielf

    Medlem
    18 januari, 2007 vid 14:28

    @kasimir 360355 wrote:

    Fy fan vad jag hatar alla vågsurfare. I alla andra brädsporter lever vi i symbios och hjälper varandra, utom ni som tror att varenda breake i Sverige är så jävla hemligt.

    Osanningarna är det du säger här, jag menar på att det inte är så överallt. Dessutom är gnällspikarna färre än de som faktist surfar. Men det finns ett enkelt sätt att få slut på allt gnäll, sluta publicera namnet på spot:et, är inte det en fin kompromiss? 😉

    Hela min poäng är, du bidrog inte direkt till att det blir bättre stämning. Men jag håller med dig på mer än en punkt, så nu lägger vi ner och låter de riktiga gnällspikarna ta över. 🙂

  • kasimir

    Medlem
    18 januari, 2007 vid 15:05

    Tack då fick jag fram nått av det jag menade.

    Ok det var överdrivet men överdrift är en stor del av min humor, inte lätt för dig att veta. Dela allt jag säger med 5 så får du fram vad jag egentligen vill säga.

    Lev väl!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Per var i Jonstorp

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.