Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Personlig utrustning vid Hyra/Maui?

  • Personlig utrustning vid Hyra/Maui?

    Publicerad av carrera på 7 februari, 2008 vid 13:47

    När man tex. hyr som jag ska vid Hi-Tech center på Maui ingår då
    tex. Sele, Ruschgard eller hyr man den separat alt. tar ni med eget? Vad jag kan se o läsa mig till så ingår bara 2 segel(en rigg) + bräda + racks för 40$/dag.

    Någon som varit där. lite info. tips vore fin fint!

    Jörgen

    mag svarade 16 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • knoop

    Medlem
    16 februari, 2008 vid 14:15

    Om det är ok så lånar ja gärna denna tråden lite. blir ju rätt dyrt å hyra bräda om man är där länge. e de billigare att köpa utrustningen där å sen ta me de hem? va ligger priserna på där borta å vad kostar de att ta hem utrustningen ?

  • xhib

    Medlem
    16 februari, 2008 vid 16:35

    Hyr man länge kan man få lite bättre priser. Jag hyrde 63 dagar i höstas hos Maui Windsurfing Company för 760$. Det var de som gav lägst priser, även om några andra shoppar sa att de kunde matcha det priset. HiTech gick dock inte så lågt i pris, å andra sidan betalar du bara för de dagar du verkligen använder grejorna där. Dessutom fick jag intrycket att det är det stället där de har bäst skick på uthyrningsgrejorna. Maila shopparna och fråga vilket pris du kan få.
    Det är ganska billigt med begagnat där. Nytt är dock nästan samma priser som hemma.
    Att få hem grjorna kan nog variera mellan 0:- och några tusen. Enligt prislistan skall tex StarAlliance (SAS mfl) ha 360$ enkel väg. Vet dock flera som slapp betala när de åkte hem.
    Jag hade med egen sele och rushguard. Hyr man prylar är det ju inget problem att ta med lite egna grejor. Kan ju ha 2×23 kg på flyget.Vet faktiskt inte om det ingår i hyrpriset. Maila och fråga.

  • mag

    Medlem
    16 februari, 2008 vid 16:42

    Har du en extraskön egen sele så ta med den. Annars kostar den nog nästan inget extra per dag att hyra. Eller köp en begagnad sele där.

    Allt nytt är billigare med dagens dollarkurs! Och det begagnade är praktiskt taget “gratis”. Typ 200USD/segel och 500USD för en bräda kan du hitta.

    Frakten hem kan du räkna med 100-350USD, oftast kring 200.

    /Magnus

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Personlig utrustning vid Hyra/Maui?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.