Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Perth!! ge mig tips

  • Perth!! ge mig tips

    Publicerad av bennylundin på 27 januari, 2010 vid 09:12

    Tjena, forstar att det ar mkt svenskar nere pa vastkuste. Jag och tjejen landar 8 feb och stannar i en manad i krokarna kring perth ar tanken.
    NAgon som har bra tips pa boende? Bor folk pa hostel eller hyr ni hus/lght.
    har hort att freemantle ska va trevligt..

    Vi har aven funderingar pa att kopa nan form av campingbuss att slagga i dar nere, nagom som erfarenheter att dela med sig av??

    ?Fredrik

    bennylundin svarade 14 år, 3 månader sedan 8 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • neven

    Medlem
    27 januari, 2010 vid 16:51

    Haha det är ju svenskinvasion där nu, men den börjar avta så smått alterfersom trupperna kommer hem…

    Japp det är Fremantle du ska bo i. Man kan bo på hostel kanske första natten eller två och leta rum i hus när ni är på plats samt fixa bil. När det gäller campingbuss så såg vi ett gäng såna här på vägarna http://www.wickedcampers.com.au som verkade rätt schyssta. Då kan man göra en del najs roadtrips också.

  • bennylundin

    Medlem
    27 januari, 2010 vid 22:43

    ok nice!
    Finns det nagon som har ett rum att hyra ut till mig och flickvannen?

    En till fraga? vart koper/saljer man begagnade kiteprylar i perth-trakten? nan sida eller sa.

    tackar for svar

  • wakenils

    Medlem
    28 januari, 2010 vid 01:55

    kop salj pa gumtree och seabreeze

  • sanden89

    Medlem
    28 januari, 2010 vid 11:37

    som sagt innan ar det Fremantle som galler. go stad och all surf finner du soder om.. stanna de forsta natterna pa tex Sundancer backpacker som ligger mitt i freo. dar kan du sitta och soka dig sonder och samman efter boende och bil pa http://www.gumtree.com.au pa deras fria internet. har sjalv bott dar 8v innan jag kopte min van. 156 dollar i veckan for ett rum du delar med 8 pers

    det bor nastan alltid kitesurfare dar som har bil om du behover samaka till spotten innan du fixat din egen. Campervans och ”sovvanliga” bilar finns det gott om runtomkring, annars ar som sagt innan ”wicked campers” bilarna ett alternativ. ett par som ni har inga problem med att hitta rum att hyra hos folk i freo om ni vill.. man missar den sociala biten av ett hostel men sparar lite pengar och far privacy.

    freo ar gora trevligt;)

  • dezzi

    Medlem
    28 januari, 2010 vid 12:05

    Tjena! Vi har ett rum att hyra ut… ungefär tio minuter körsväg till Freo vilket e hyfsat nära me tanke på avstånden här. Ungefär 15 minuter att köra till woodies (bästa kitestället) och 30 minuter till safety bay (näst bästa kitestället), om ni gillar plattvatten då. Vi e ett par som bor här (en svensk och en aussie) och har haft en del kitare här över sommaren. Rummet har en dubbelsäng och lakan och ett litet skrivbord, men inget mer. Hyran blir ca $ 70 per vecka, det är inget lyx ställe, men mycket mycket billigare än rum i centrala freo eller hostel. Men vi måste veta snart!

  • nordstedt

    Medlem
    28 januari, 2010 vid 15:40
    Dezzi;596551 wrote:
    Tjena! Vi har ett rum att hyra ut… ungefär tio minuter körsväg till Freo vilket e hyfsat nära me tanke på avstånden här. Ungefär 15 minuter att köra till woodies (bästa kitestället) och 30 minuter till safety bay (näst bästa kitestället), om ni gillar plattvatten då. Vi e ett par som bor här (en svensk och en aussie) och har haft en del kitare här över sommaren. Rummet har en dubbelsäng och lakan och ett litet skrivbord, men inget mer. Hyran blir ca $ 70 per vecka, det är inget lyx ställe, men mycket mycket billigare än rum i centrala freo eller hostel. Men vi måste veta snart!

    Jag och min tjej bodde i det rummet i en månad och jag kan verkligen rekommendera det!

  • Andy*

    Gäst
    28 januari, 2010 vid 22:02

    Weddan nu ska det kiteas! Tobbe och luuk sitter här precis hemkommna från 1 vågvecka i marocko! Hoppas ni har det feet, tobbe tipsar om lancelin och geraldton! TEAM NAISH!

  • johanw

    Medlem
    29 januari, 2010 vid 06:27

    jag har en bil till salu.. 800 dollar gar som fan!!

  • bennylundin

    Medlem
    2 februari, 2010 vid 00:29
    Dezzi;596551 wrote:
    Tjena! Vi har ett rum att hyra ut… ungefär tio minuter körsväg till Freo vilket e hyfsat nära me tanke på avstånden här. Ungefär 15 minuter att köra till woodies (bästa kitestället) och 30 minuter till safety bay (näst bästa kitestället), om ni gillar plattvatten då. Vi e ett par som bor här (en svensk och en aussie) och har haft en del kitare här över sommaren. Rummet har en dubbelsäng och lakan och ett litet skrivbord, men inget mer. Hyran blir ca $ 70 per vecka, det är inget lyx ställe, men mycket mycket billigare än rum i centrala freo eller hostel. Men vi måste veta snart!

    Vi ar grymt intresserade! vi landar i perth den 8 feb, kan komma ut direkt. Har ni nagot tel nr vi kan fa tag pa er, sa vi kan bestamma nat.

    vi hors

  • davids

    Medlem
    2 februari, 2010 vid 00:43

    Hehe, gött att alla ska till “Perth” nu för tiden men alla hänger bara i Freo och Rockingham typ.. Verkligen inte samma sak som Perth, men men..

  • johanw

    Medlem
    2 februari, 2010 vid 14:24
    bennylundin;596970 wrote:
    Vi ar grymt intresserade! vi landar i perth den 8 feb, kan komma ut direkt. Har ni nagot tel nr vi kan fa tag pa er, sa vi kan bestamma nat.

    vi hors

    flytta ut dar ifran igar!! rekomenderar latt att bo hos damo o dezzi.. desutom flyttar nog bruna in nu oxa.. tradigt man missa de:)

  • bennylundin

    Medlem
    4 februari, 2010 vid 03:39
    Andy*;596600 wrote:
    Weddan nu ska det kiteas! Tobbe och luuk sitter här precis hemkommna från 1 vågvecka i marocko! Hoppas ni har det feet, tobbe tipsar om lancelin och geraldton! TEAM NAISH!

    GOTT att hora ANDYSTARRR!! halsa dudesen sa ska jag halla stallningarna har nere!! peeace

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Perth!! ge mig tips

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.