Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Perth på fredag… men var surfar man?

  • Perth på fredag… men var surfar man?

    Publicerad av jox på 25 oktober, 2006 vid 17:00

    Hej!
    Lämnar kalla sverige för ett lite varmare och skönare Australien 🙂
    Tyvärr så har jag lite kass planeringing och jag har inte kollat så mycket på vilka ställen som är bra just runt staden Perth. Är det någon som har bra koll på vilka uthyrningar som är bra och vad det kostar på ett ungefär? Antar att det finns grymma vågställen men var kan man hitta ställen men lite klassiskt plattvatten? Är det nått extra jag bör uppleva under mina tre veckor där nere?

    /Jocke

    gnutten svarade 17 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • oscar

    Medlem
    25 oktober, 2006 vid 17:01

    Stick upp till Lancelin så får du både plattvatten och vågor. http://www.lancelinlodge.com.au

  • olanord

    Medlem
    25 oktober, 2006 vid 17:06

    I perth är det ju lite tunt med spots, men det finns ställen som är mer än bra.
    Scarbourough Beach för lite vågor, beachbreak med det funkar. Sen finns ju alltid Swan River och Safety Bay (hetter det så?) för plattvatten.

    Om du tar dig till Lancelin, ligger ett gäng mil norrut, så får fantastiska förhållanden med både plattvatten och grymma vågor.

    2nd Wind har schyssta priser på det mesta och allt.

    Ha de gött där nere!

  • fredrik-ygge

    Medlem
    25 oktober, 2006 vid 18:32

    Margret River söderut är trevligt. Gillade allmänt området med alla vingårdar och de små byarna. Finns ett klassiskt spot där. Var där under en period då min surfing i princip låg i malpåse så jag testade aldrig själv, kollade bara på andra någon timma. Det såg väldigt bra ut.

    Kolla t.ex. http://www.surfsailaustralia.com.au/viewStory/Margaret+River+Windsurfing

    Ett annat turisttips om vinden lyser med sin frånvaro är att ta båten från Perth (eller om det var Freemantle) till Rottnest Island. Det är en extremt vindpinad och vacker ö. Med lite flyt kan man se delfiner dansa i vågorna där. Hyra en cykel och åka runt var bra. Har du dykcert tycker jag absolut du skall ta med det och planera för dyk på Rottnest. Inte mycket korall, men gott om fina kalkstensgrottor och mycket spännande fisk som olika sorters haj. (Såg ingen vithaj :shocked: )

    Är väldigt avundsjuk på dig!

  • gnutten

    Medlem
    25 oktober, 2006 vid 18:57

    Finns ett ställe mitt mellan Peth och Fremantel där de har uthyrning. Kan ju funka om du bara skall vara nära Perth. Ta lokal bussen dit. Från bussstoppet är det väldigt nära till surfaffären, som ligger på huvudgatan. Sen har samma affär en uthyrning nere vid vattnet. Undra spotten inte hette Pelikan point.

    Spoten ligger inte vid havet utan innåt land. När jag var där såg det ungefär som svenska förhållande (chop och lite vind…). Uthyrningen var också stängd (efter letat i ett par timmar…), det var för tidigt på säsongen då (slutet av oktober). Men jag tror att du skulle öppna inom någon vecka.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Perth på fredag… men var surfar man?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.