Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Peru Nov 2009

  • Peru Nov 2009

    Publicerad av brushanen på 20 december, 2009 vid 20:17

    Kolla in lite pics från Peru på http://www.Kiteclub.se

    Kan verkligen rekommendera Mancora, Peru. Bra pointbreak för nybörjare som var ganska stort ibland. Skönt surfröj i byn. Se upp bara så du inte blir överkörd av en långtradare för Interamericanan, dvs motorvägen och gatan där alla barerna ligger är densamma. Mancora surfclub är en skön bar där man kan få info om spotarna.

    Var en sväng i Cabo Blanco, ligger 1 timme söder om Mancora. Kom dagen efter ett det hade varit riktigt stort men jag tycker nog att det räckte till. Kom aldrig till Lobitos som skall vara en dröm för vågkitare. Finns många andra spotar söderöver men det är lite kallare där så vi höll och till spotarna där man klarade sig med boardshorts.

    Vågkitesurfingen var bra. I regel började det att blåsa vid 12-13-tiden och höll is sig till klockan 17. Nu började det bli för varmt i vattnet varför brisen inte började snurra igång riktigt ordentligt alla dagar. Tror det är bättre att vågkita i norra Peru under september-början av november. Har inga pics från vågkitingen.

    Kombon vågkitesurfing och vågsurf var helt suverän tycker jag. Gott med massage efter ett morgonpass med vågsurf, sen lite kite och en kvällsession med lite på vågorna.

    /Rob

    virena svarade 14 år, 4 månader sedan 6 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • mjersen

    Medlem
    20 december, 2009 vid 20:45

    fett bra ställe! längtar dit igen.

    lever bluebar forf?

  • brushanen

    Medlem
    20 december, 2009 vid 22:40

    Kan inte komma ihåg att det fanns en bar med det namnet, var skulle den baren ligga i så fall?

    .

  • mjersen

    Medlem
    21 december, 2009 vid 14:12

    en blåkiosk med lite plaststolar mitt på mainstreet! för typ 100kr kan man bjuda hela mancora på cubalibre där.

  • brushanen

    Medlem
    21 december, 2009 vid 21:47

    Jaja, de stället ja, hehe. De hade en minihyena som satt på disken. Såg den bita minst 2 pers.
    Min bättre hälft var med så det fick bli lite andra ställen. Som Steak Houset på Mainstreet där de bl a serverade SurfTurf dvs Argentisk oxfile + skaldjur och stans bästa Margarita.

  • virena

    Medlem
    21 december, 2009 vid 22:30

    Fasen vad gott Robban. Vart bodde du i manorca. Har funderingar pa att dra dit i mars en manad. Kommer val inte att vara sa mkt vind da, men kanske schysst vagsurf. Vet du om det fortfarande ar surfbart utan vatdrakt? Jag vill helst vagra vatdrakt. Akte du buss eller flyg dit fran Lima? Vad kostar boende ungefar?

    Ha det toppen:)

  • brushanen

    Medlem
    22 december, 2009 vid 08:45

    Kan varmt rekommendera Mancora, tror att det är bra för vågsurf då.
    Kolla in http://magicseaweed.com/spot-monthly-overview.php?spotId=412&month=3
    Jag tyckte att det definitivt var surfbart utan våtdräkt. Kan rekommendera bussarna, de superlyxiga faktiskt. Ta en nattbuss, tar ca 16-18 timmar Lima – Mancora för 400kr. Du kan hitta billigt boende från 10-20USD/natten som är ok. Vi bodde på alldeles vid surfspoten för 40USD/natt, riktigt nice.
    Buenas suerte!

    Virena;592944 wrote:
    Fasen vad gott Robban. Vart bodde du i manorca. Har funderingar pa att dra dit i mars en manad. Kommer val inte att vara sa mkt vind da, men kanske schysst vagsurf. Vet du om det fortfarande ar surfbart utan vatdrakt? Jag vill helst vagra vatdrakt. Akte du buss eller flyg dit fran Lima? Vad kostar boende ungefar?

    Ha det toppen:)

  • virena

    Medlem
    23 december, 2009 vid 23:08
    Brushanen;592979 wrote:
    Kan varmt rekommendera Mancora, tror att det är bra för vågsurf då.
    Kolla in http://magicseaweed.com/spot-monthly-overview.php?spotId=412&month=3
    Jag tyckte att det definitivt var surfbart utan våtdräkt. Kan rekommendera bussarna, de superlyxiga faktiskt. Ta en nattbuss, tar ca 16-18 timmar Lima – Mancora för 400kr. Du kan hitta billigt boende från 10-20USD/natten som är ok. Vi bodde på alldeles vid surfspoten för 40USD/natt, riktigt nice.
    Buenas suerte!

    Tack sa mkt robban:) skall kolla upp det lite mer, trodde att jag skulle do idag nar jag var ute i vagorna i cumbuco, borjade tom andas vatten da jag aldrig kom upp till ytan,

    God Jul:):santa:

  • wakenils

    Medlem
    24 december, 2009 vid 08:43

    steffos hårdaste
    [img]http://public.bay.livefilestore.com/y1pcjp0oY2WOKF2SaOKvAPX6M7IPXSa_mFbTiR5SN6ffEfAuhe8XBDEQvasa9Tk-x86LD8VjyEJ8kBDrYjReh4Ihw/IMG_4471.JPG[/img]

    ser inte fel ut alls robban, vad kostade flyg dit?

    god jul

  • hildingdude

    Medlem
    25 december, 2009 vid 16:45
    wakenils;593150 wrote:
    steffos hårdaste
    img_4471.jpg

    ser inte fel ut alls robban, vad kostade flyg dit?

    God jul

    stenhård!

  • stebe

    Medlem
    25 december, 2009 vid 20:58

    Jävligt rippad 🙂

  • brushanen

    Medlem
    27 december, 2009 vid 15:20

    Tack grabbar!
    Vi betalade 2400kr/pers t/r

  • virena

    Medlem
    27 december, 2009 vid 23:39
    Brushanen;593387 wrote:
    Tack grabbar!
    Vi betalade 2400kr/pers t/r

    Hur lyckades ni hitta de billiga? Kanske bara borde vanta in basta sista minuten och se vart det bar av.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Peru Nov 2009

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.