Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Photoshop rockar!

  • Photoshop rockar!

    Publicerad av hogge på 2 juni, 2004 vid 13:12

    Prova att modifiera era surfbilder lite till!!! Gör lite surfkonst helt enk..

    OK.. Jag är helt kass på det här med photoshop… så ni som kan något har säkert en hel del åsikter om den bifogade bilden (jag är dock mycket förvånad och nöjd över möjligheterna)

    Satt häromdagen och tänkte egentligen bara skära några surfbilder i photoshop elements 2.0 …. men ivrigt påhejad av en datanörd började jag trycka lite på layers och grejor och upptäckte en massa coola och (som det verkar) proffsiga effekter!

    I vanliga foton tycker jag att det är svårt att förmedla känslor…man måste nog vara en jävligt… jävligt bra fotograf för att lyckas fullt ut..
    Modifierar man däremot bilden genom några enkla klick i photoshop kan man förstärka eller framhäva vissa grejor i fotot.
    Helt enkelt förmedla en viss känsla…

    T.ex. den här bilden vissar hur mycket jag älskar vår exotiska vindsurfing i sverige, kuling en kall höstdag!!!
    Huva på, 6 grader varmt i vattnet o.s.v.

    Blir ni inte lite höstsugna när ni ser bilden?

    Så mitt tips….Bränn en piratkopia av ditt företag eller den lokala datagurun och börja klicka!

    //Thomas

    marty svarade 20 år sedan 8 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 juni, 2004 vid 14:42

    Aloha.
    Vill inte vara taskig eller på nått sätt..men photoshops alla möjligheter kan lätt döda bilder, och bör därför användas med stor försiktighet. Det är väldigt sällan man når bra resultat av att skruva upp maxvärdet på någon effekt. Bilden blir helt enkelt inte intressant att se på när det lyser photoshop om den.

  • calle_b

    Medlem
    2 juni, 2004 vid 18:56

    Haha! Kul idé!

    Lägger upp nåt najs imörrn!

    Skruva på wink.gif

  • fiskmas

    Medlem
    3 juni, 2004 vid 09:13

    Kul
    En jävla massa jobb på den där bilden, måste ha varit vindställa länge när du gjorde den.
    Påminner lite om Hugo Zuhr:s koltekningar om man byter ut surfaren mot något betande djur.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    3 juni, 2004 vid 12:01

    rHej,visst rockar photoshop,tänkte visa lite bilder men förstår inte hur man får in dom på konfen,kan någon förklara?

  • sajmon

    Medlem
    3 juni, 2004 vid 17:20

    Här kommer en fet bild när jag vågsurfar lite….

  • poopzilla

    Medlem
    3 juni, 2004 vid 18:51

    Kolla in den här Photoshopfantomens lilla reklamrulle… smile.gif

    Thomas

  • thelee76

    Medlem
    4 juni, 2004 vid 15:12

    detta kan man också göra:
    jfkjacki.jpg
    jfkjackitom.jpg
    jfkjackivapen.jpg
    Vapnen kunde varit bättre men har inte orkat fixxxa det.

  • thelee76

    Medlem
    4 juni, 2004 vid 15:25

    Eller så kan man “merga” ihop John Fizgerald Kennedy med Lee Harvey Oswald som jag tagit mitt namn av.
    jflh.jpg

  • marty

    Medlem
    10 juni, 2004 vid 09:23

    Jodå…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Photoshop rockar!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.