Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Picklefork eller inte…?

  • Picklefork eller inte…?

    Publicerad av anonym-anvandare på 24 augusti, 2004 vid 11:04

    Hallojs,

    har precis börjat köra och har köpt en kite (18m2) och letar efter en nice bräda. Sett att det finns en del att välja mellan.
    Kollat på en Picklefork men jag vet inte vad som talar för som eller emot dom… någon som vet?
    Eftersom jag är ganska grön på det så vill jag ju ha en bra nybörjarbräda men som jag ändå kan växa med.
    Så min fråga är egentligen: Är Picklefork (150-160cm) en ok bräda för mig? confused.gif

    pjoter svarade 19 år, 8 månader sedan 10 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 augusti, 2004 vid 12:15

    Trodde någon skulle veta något om detta, alla verkar vara så jälla snabba på att hacka på folk så kom igen…
    mad.gif

  • sidpiraya

    Medlem
    24 augusti, 2004 vid 12:24

    slappa av…

    jag hade inte tagit den om jag var du, funkar bra kanske första 5 gångerna sen är den stor tung och jävlig.

    sattsa på en mindre som planar tidigt typ en Tablas, Brunotti eller liknande.

  • brickan

    Medlem
    24 augusti, 2004 vid 12:46

    Tidigare planar inte en mindre bräda men jag skulle nog satsa på en lite nyare och bättre bräda men ska man ha en lite äldre och tung bräda så är den inte helt kass.

  • sidpiraya

    Medlem
    24 augusti, 2004 vid 12:53

    det är inte bara längden som spelar roll brädorna jag föreslog planar nästan lika tidigt även om man tar en som är 125 lång pgr lite rocker. brunottin 125:an tex har 111 cm i åk yta och den planar tidigare än min gamla 140 bräda, Tablas brädorna planar lika tidigt eller tidigare lite beroende av model, i allafall de jag har testat, (inte alla men dock ett par st).

    /Michael

  • eddie

    Medlem
    24 augusti, 2004 vid 19:55

    Håller med… Lägg en tusenlapp till för att få ngt som du kan leva med lite längre. Brädan är viktigare än man tror…

  • kitefredrik

    Medlem
    24 augusti, 2004 vid 21:06

    Här har du en bra bräda som måste säljas:
    http://www.surfzone.se/forum/showflat.php?Cat=&Number=235537&page=5&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=1

    Ps. Jag började på en picklefork 151 som jag växte ur efter 2 månader. När jag köpte den här brädan tog jag ett jättekliv framåt direkt! Ds.

  • egan

    Medlem
    24 augusti, 2004 vid 21:28

    ja absolut. köpte först en slingshot sx 141. nu e jag ganksa liten men jag mörkte direkt att den framför allt var på tok för bred. köpte en brunotti 125 ganska snabbt och det var så sjukt stor skillnad. som nybörjare tror jag det e viktigare med bättre bräda än drake om jag ska vara helt ärlig

  • nilsson

    Medlem
    24 augusti, 2004 vid 21:38

    Beror på bla. på vikt odyl. vilken bräda du skall köpa!

  • annas

    Medlem
    25 augusti, 2004 vid 07:02

    Min Tablas 117 cm planar tidigare än den tunga pickleforken.. Och då kan du tänka dig hur mycket snabbare och lättare en Tablas 125 till 140 är..
    Så, nej, köp något du är nöjd med i längden istället.

  • villjam

    Medlem
    25 augusti, 2004 vid 08:59

    Å andra sidan, en pickelfork kan du få för en fem hundring. Köp den och börja med, sen när du känner att du har koll på att ta höjd och grejjer så kan du ju sälja den för samma pris och köpa en mindre bättre bräda som du säkert måste betala en 3-4 tusen för. Eller så bygger du en bräda själv smile.gif

  • pjoter

    Medlem
    26 augusti, 2004 vid 00:25

    trött på min picklefork nu å jag har inte kört mkt alls..
    men däremot så hade jag gråtit floder om jag hade misshandlat en ny fin tablas på samma sätt som pickleforken har fått stryk.
    I början så åker brädan på en massa onödig stryk och pickleforken e som e jäkla pansarvagn när de gäller hållbarheten (enligt mig) och jag kom ju faktiskt upp på den direkt å så. så att köpa en picklefork e inte helt kass som första bräda då man faktiskt kan få ut en del av den. Men man får nog räkna med att byta bräda rätt fort efteråt.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Picklefork eller inte…?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.