Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing pimpa one pump

  • pimpa one pump

    Publicerad av nossodo på 5 september, 2012 vid 19:26

    Har kiteat snart en säsong, kanske knappt 2 ggr i veckan i snitt. Under den tiden har jag lyckats få 3-4 one pump slangar att lossna med efterföljande haveri.

    Jag pumpar för hand så det borde inte vara för hårt pumpat. Ok, jag crashar en del men sällan eller aldrig någon tomahawk.

    Finns det något sätt att bättra på tillförlitligheten på dessa så att man slipper riskera simma?

    Jag har tagit som rutin att dra lite i dem när jag riggar för att se om det är någon som är på väg att släppa men är inte säker på att det räcker. Är det kanske ide att sätta kraftigare låsband? Eller är det rent av så att det ÄR meningen att det skall lossna för att skydda från värre skador?

    nossodo svarade 11 år, 7 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • surfbasse

    Medlem
    5 september, 2012 vid 20:23

    NEJ dom skall självklart inte lossna sätt på plast stripes

  • nossodo

    Medlem
    5 september, 2012 vid 20:38

    Jo, det var nog stripes jag menade. Det är sådana där nu men den klenaste modellen jag sett, kanske byta ut dem mot följande storlek.

  • johnk

    Medlem
    5 september, 2012 vid 20:40

    Vad är det för kite? Har du googlat runt för att se om andra med den modellen har samma problem?

  • nossodo

    Medlem
    5 september, 2012 vid 20:52

    Det är en Best. Har haft problem med både min ts och kahoona. Har inte lyckats hitta den magiska google frågan för just detta tyvärr.

  • acemattias

    Medlem
    5 september, 2012 vid 22:17

    Montera dem med lite silikon så tror jag dem kommer sitta bättre utan att bli omöjliga att ta loss.

  • milkman

    Medlem
    6 september, 2012 vid 11:38

    Sätt på grövre spännband och kontrollera att det sitter bakom en hulling på ventilen. Det låter som de använder tunnare slangar…

  • highflyer

    Medlem
    6 september, 2012 vid 14:19

    Jag har haft båda modellerna och det ska inte vara några problem. Har dragit båda rakt i stranden kraftigt flera gånger. Antingen så är de felmonterade eller så är det något skummt med just dina kites.
    Testa med ett kraftigare bunntband och se till att det sitter på rätt ställe.

  • nossodo

    Medlem
    6 september, 2012 vid 19:03

    Tack för hjälpen, får nog ta och titta över kitearna och sätta nya lite kraftigare buntband och hoppas att jag får skylla nästa simtur på mig själv och inte utrustningen.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing pimpa one pump

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.