Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Pirate customboard

  • Pirate customboard

    Publicerad av bohm på 13 april, 2007 vid 16:33

    Knäppte några bilder på brädan jag fick hem idag från Pirate… Handgjorda brädor från Ungern. Denna kostar i runda slängar 5500 komplett, men beroende på materialval kostar dom från 4000 och uppåt. Kommer att finnas i habo nästa helg om någon vill prova.

    kinetic svarade 16 år, 7 månader sedan 9 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • larssa

    Medlem
    13 april, 2007 vid 19:15

    Ser shysst ut!
    Cool design, påminner en del om Brunottis gamal brädor.

  • kinetic

    Medlem
    13 april, 2007 vid 19:56

    Larssa: Alla brädor är unika i designen…Själv föredrar jag väv med silver-effekt vilket jag påpekat för Pirate, men i slutändan är det ju kunden som bestämmer!
    Att det skulle vara kolfiber som syntes “någonstans” var ett önskemål från min sida, i övrigt sa ja åt de att göra som de ville

  • wikis

    Medlem
    13 april, 2007 vid 20:57

    bohm: Är ytan lönn och sapelifanér,lr är d ett plastlaminat?

    Wikis

  • skotten

    Medlem
    13 april, 2007 vid 20:59

    is it a straight off board or is there and flex design in the tips?

  • kinetic

    Medlem
    13 april, 2007 vid 21:05

    Wikis: Det är äkta trä, Mahogny o Bok tror jag det ljusa är…(är inte bra på träslag på ungerska)

    Skotten: Its a board with “normal” amount of “curve” in the bottom, not too straight and not too curvy. Ferenc (Pirates owner) made the board not too stiff but nor too soft, you can say that he tried to build a “gentle” board that will work in most conditions without being extreme in any aspect. If you have any specific questions i will try to answer them…

  • kinetic

    Medlem
    13 april, 2007 vid 21:08

    Edit: Träet är överlaminerat med 2-3 lager 100gr/m2 glasfiberväv, under träet ligger det karbon/kevlar laminat samt något/några lager glasfiberväv om jag ej missminner mig. Undersidan har även den ett helt lager kolfiber/kevlar samt ytterligare ett lager 170gr/m2 rent kolfiber. Antal lager med glas vet jag ej men minst ett lager utanpå kolfiberväven

  • kinetic

    Medlem
    13 april, 2007 vid 21:11

    Brädan väger enligt uppgift ca 3.2kg inkl fenor,stroppar o pads.

  • kinetic

    Medlem
    14 april, 2007 vid 19:59

    Eftersom jag personligen inte är förtjust i trä så hade jag valt det guldiga laminatet:laugh: . På den övre raden syns 2 kolfiberlaminat (svart & silver), det guldiga är ett kevlar/aramid laminat. Underst syns 2 “trä laminat” samt ett carbon/kevlar utöver ett annorlunda vävt “silver” laminat. Man kan alltså i stor utsträckning själv bestämma hur brädan skall se ut om man väljer att ha synligt laminmat:laugh:. Finns ytterligare ett gäng med olika “laminatdesign” att välja mellan utöver dessa prov som jag fick med mig, i princip kan de flesta önskemål tillgodoses

  • unhooked

    Medlem
    15 maj, 2007 vid 21:16

    feeeet!!! gillar el designo

  • above_the_law

    Medlem
    15 maj, 2007 vid 22:53

    Bara att gratulera till både design och affärsidé!
    /Nicco

  • niklas82

    Medlem
    16 maj, 2007 vid 09:30

    niiice brett, mycket oldschool hawaiian style över den.

  • christian12345

    Medlem
    2 oktober, 2007 vid 16:18

    Tuff design. Ser ganska långsmal ut – vad är måtten? Är den monokonkav, eller dubbelkonkav, eller något helt annat?

  • kinetic

    Medlem
    2 oktober, 2007 vid 16:53

    Christian12345: Den är typ 135/38 (minns ej exakt). Vad jag kunde se var botten plan eller möjligtvis mycket lite konkav

  • kinetic

    Medlem
    2 oktober, 2007 vid 19:40

    Förtydligande: Brädan på bilderna går utmärkt att testa (lämpligen i Habo), det är bara att dra iväg ett meddelande så ordnar vi det.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Pirate customboard

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.