Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Plana tidigt?

  • Plana tidigt?

    Publicerad av anonym-anvandare på 29 april, 2000 vid 07:10

    Hej, vill ha lite tips på hur man kan justera utrustningen för att plana tidigare. Tex mastfot och bomhöjd, fena långt fram eller bak mm mm….

    racer svarade 24 år, 1 månad sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 april, 2000 vid 18:57

    Vad har du för grejor?????????????????

  • wap

    Medlem
    30 april, 2000 vid 08:21

    Upp med bommen fram med mastfoten så kommer planingen sedan kanske den inte blir någon njutning men den fanns där exprimentera vad som passar dig.
    När det gäller fenan, framåt -> ökad manöverbarhet
    bakåt->ökad kursstabilitet,bättre höjdtagning och lättare att få kraftiga spinouter.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 april, 2000 vid 10:24

    När du säger fram med mastfoten menar du då frammåt som i frammåt mot nosen (dum fråga).
    Jag tycker att det ger motsatt effekt. BAK med mastfoten ger tidigare planing men sämre kontroll då vinden ökar, för att få tillbaka kontrollen så skjut fram mastfoten…så är det för mig gör jag fel?
    /förvirrad

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 april, 2000 vid 12:47

    F2 Axxis 272, 6,0 Freestylesegel

  • racer

    Medlem
    30 april, 2000 vid 12:51

    Fram med mastfot, det ger en längre våt linje på prädan och därmed en större yta och då får du tidigare planing men en lite långsammare bräda i toppfarten och kanske lite problem på djupa slörar för att brädan suger fast. Testa testa, det är grym skillnad, surfa på…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Plana tidigt?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.