Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Planing med 7kvm i 5ms

  • Planing med 7kvm i 5ms

    Publicerad av wakenils på 7 juni, 2008 vid 13:15

    Yeah! Trodde inte på vind och tog bara med gamla 7an till falkenberg… men en SUP var med så jag var tvungen att ge mig ut o testa även fast det inte direkt blåste…
    Tog en stund innan man fick in tekniken, den går väldigt lätt ner i vind och är lite trög att kanta med men när man fick till ordentlig kant så funkade det.
    Sweet så fick man kitat idag med!!

    På måndag bär det av vidare till kabelparken i köpenhamn…

    johnk svarade 15 år, 11 månader sedan 8 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • stebe

    Medlem
    7 juni, 2008 vid 13:17

    Satte du nån “shove it” med den?

  • wakenils

    Medlem
    7 juni, 2008 vid 13:36

    haha… nä men jag lyckades vända utan att vurpa en gång, lite lurigt eftersom brädan vill åka ikapp draken hela tiden och den har en ganska stor svängradie
    nu blir det ut o paddla lite igen…

  • nic

    Medlem
    7 juni, 2008 vid 14:00
    WakeNils;473000 wrote:

    På måndag bär det av vidare till kabelparken i köpenhamn…

    är det genomtänkt å åka iväg till kabelpark när första riktiga vinden på år å dar kommer till götet? 😛

    nic

  • virena

    Medlem
    7 juni, 2008 vid 15:08

    Gott att se Nils, du slutar aldrig att förvåna, men se till att stanna i Swe när det börjar blåsa på här. Vill ju ha nån att morgonsurfa med typ på måndag:wink:

  • haze

    Medlem
    7 juni, 2008 vid 16:09

    Nils varför kom du inte till Ringsegård och lekte med oss andra, Gick ju jätte bra att köra där och kites fanns det i överflöd….

  • zilversurfarn

    Medlem
    7 juni, 2008 vid 16:56

    Fick två timmars surf med stundtals riktigt bra tryck, nöjd… 😀

  • debkausf

    Medlem
    7 juni, 2008 vid 17:10

    För fan wacko! I varberg körde vi 8:a med godistryck fast med med mindre boards!

  • wakenils

    Medlem
    7 juni, 2008 vid 17:18

    fan fattar ni inte att jag tar en för laget… lämnar mina kites hemma och bokar resa till något som inte vill ha vind, klart som fan det blåser då!!
    dök upp lite badare så jag la ner innan vinden började trycka på, har en hel bunt polare med mig hit kanske är lika bra att jag inte kan köra, har en tendens att bli lite associal då

  • johnk

    Medlem
    7 juni, 2008 vid 23:06

    @Virena 473016 wrote:

    Gott att se Nils, du slutar aldrig att förvåna, men se till att stanna i Swe när det börjar blåsa på här. Vill ju ha nån att morgonsurfa med typ på måndag:wink:

    blir det inte nåt imorgon så är jag garanterat på morgonsurf på måndag!

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Planing med 7kvm i 5ms

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.