Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Plattvatten, Sahara, Billigt, Najs

  • Plattvatten, Sahara, Billigt, Najs

    Publicerad av sahlin på 25 november, 2011 vid 00:19

    Dakhla, Väst Sahara!

    Tja jag tänkte höra om det finns folk som är sugna på att dra och rippa lite på ett av de bästa kiteställena i världen!?

    Nere i syd-Marocko/Väst Sahara finns det ett stackars ställe som heter Dakhla. Där har några kiteentusiaster byggt upp en kite-by mitt ute där öknen möter Atlanten där det ända du gör är… att kita. Det finns en galen Lagoon som du bor precis vid: Vaknar upp – öppnar dörren – du är där.
    Utanför lagoonen ligger Atlanten och langar in fina vågor och på kvällen samlas man (om man vill) och chillar och umgås. Det blåser varje dag. På dagen är det ca 30 grader.

    – Billigaste boendealternativet ligger på 300kr per dag inkl. frulle, lunch och middag plus säng!
    – Norwegian flyger från Arlanda för 1130,- t/rt den 10de december till Agadir sen en 16 timmars bussresa för 300kr enkel ner till Dakhla där vi blir hemtade och sen finns olika boalternativ från egna bungalows till delat beduin-tält(!)

    Jag kommer stanna till 25 men man kan åka hem den 17de också, samma flygpris.

    Jag är på inget sett en rese-arrangör, det vore bara fett kul om vi blev ett gäng!

    Lite pics: http://www.dakhlakitesurfhotels.com/Multimedia/multimedia-gallery.html

    platslagarn svarade 12 år, 3 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • dalis

    Medlem
    27 december, 2011 vid 21:04

    Jag satt faktiskt och övervägde dakhla ett tag i höstas men skippade det pga den knepiga förbindelsen från agadir, hade faktiskt ingen aning om att det gick bussar, även om 16h känns rätt saftigt.. Hur var bussresan? passade bussarna in okej med flygen? Resestandarden? Avgår bussen direkt från flygplatsen eller måste man leta reda på den i agadir?

  • danger

    Medlem
    28 december, 2011 vid 09:43

    Ser grymt nice ut! Någon som flugit via Casablanca till Dakhla? Det ryktas om att Air Maroc (som flyger på Dakhla) ska börja med flyg från Köpenhamn (gissningsvis till Casablanca eller Marrakech)… Ett byte hade man ju kunnat stå ut med för att slippa bussen!

  • danger

    Medlem
    28 december, 2011 vid 09:48

    Hittade denna sida: http://www.flightglobal.com/blogs/the-networker/2011/06/royal-air-maroc-to-launch-six-new-routes-in-winter.html

    Med andra ord borde det kunna gå att flyga Köpenhamn-Casablanca-Dakhla från och med i vinter! 🙂

  • kneepad

    Medlem
    31 december, 2011 vid 01:21

    Få höra nudå…är det det här man ska satsa på till nästa år typ.

    (Själv sitter jag fast i skiten i Costa Blanca en vecka till – alltså jobbar här – offshore vind fast man tycker ju att man skulle se NÅGONTING (kite) i luften mellan Santa Pola och Alcazeres för nu är det ju tom så att en vanlig tolva hade funkat – men icke något – alls. Var inte lönt att pröjsa Ryan för sportbagage trodde jag fast nu ångrar jag. Skulle haft Speed3 19 i Mar Menor…)

  • tropic

    Medlem
    1 januari, 2012 vid 00:47

    Jag var i Dakhla i december i fjol. Utan tvekan sämsta månaden att åka på när det gäller vind, men kanske bästa för vågor. Jag visste detta innan jag åkte och trivdes som fisken i vattnet! Om nån har några frågor svarar jag gärna.

    Den som åker ner och bor på “Nomadcampet” hälsar från Pedro =)

  • platslagarn

    Medlem
    20 januari, 2012 vid 22:14
    Tropic;678508 wrote:
    Jag var i Dakhla i december i fjol. Utan tvekan sämsta månaden att åka på när det gäller vind, men kanske bästa för vågor. Jag visste detta innan jag åkte och trivdes som fisken i vattnet! Om nån har några frågor svarar jag gärna.

    Den som åker ner och bor på “Nomadcampet” hälsar från Pedro =)

    Hur va vågorna? Är det en point?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Plattvatten, Sahara, Billigt, Najs

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.