Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Plötsligt händer det:

  • Plötsligt händer det:

    Publicerad av tmalm på 28 augusti, 2008 vid 16:10

    Kom till jobbet med fullpackad bil- det skulle ju blåsa på eftermiddagen oxå så man måste va förberedd MEN!!! vad gör allt folk utomhus???
    Jo det har brunnit lite på morgonen- inget är förstört men det är rök över allt så ingen får gå in på ett tag så vad göra??? 🙂
    Kvickt i väg till lejet, rigga på och njuta av sol, perfekt 4.2 vind och bara 6 pers i viken!
    Ahhhhh, har gått om kring hela dagen med ett löjligt leende på läpparna!

    /T

    tompasurfer svarade 15 år, 8 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • Knatte

    Gäst
    28 augusti, 2008 vid 17:03

    @tmalm 494733 wrote:

    Kom till jobbet med fullpackad bil- det skulle ju blåsa på eftermiddagen oxå så man måste va förberedd MEN!!! vad gör allt folk utomhus???
    Jo det har brunnit lite på morgonen- inget är förstört men det är rök över allt så ingen får gå in på ett tag så vad göra??? 🙂
    Kvickt i väg till lejet, rigga på och njuta av sol, perfekt 4.2 vind och bara 6 pers i viken!
    Ahhhhh, har gått om kring hela dagen med ett löjligt leende på läpparna!

    /T

    Jobbar du på Volvo personvagnar och i PV-huset eller ?? Där vart det rätt rökigt i morse och massa löst folk utanför överallt 🙂
    Kul att man kan få en bra dag pga en olycka…

  • booman

    Medlem
    28 augusti, 2008 vid 19:45

    Sanslöst!:laugh: Shit vilket flyt! För dig alltså… Satt själv “inlåst” på Scandic Kungens murva, förlåt, kurva ska de va’, mån tom torsd. Fick glada SMS från surfar-polare som var ute på sjön:tongue:

  • dragenrof

    Medlem
    29 augusti, 2008 vid 06:29
    tmalm;494733 wrote:
    Kom till jobbet med fullpackad bil- det skulle ju blåsa på eftermiddagen oxå så man måste va förberedd MEN!!! vad gör allt folk utomhus???
    Jo det har brunnit lite på morgonen- inget är förstört men det är rök över allt så ingen får gå in på ett tag så vad göra??? 🙂
    Kvickt i väg till lejet, rigga på och njuta av sol, perfekt 4.2 vind och bara 6 pers i viken!
    Ahhhhh, har gått om kring hela dagen med ett löjligt leende på läpparna!

    /T

    Nu får man ju lite idéer om vad man kan göra för att få mer surftid… Eller också kan man kanske hyra in mågot motorcykelgäng som tar hand om arga chefer och kan förklara lite snällt att Martin inte kommer in idag. Eller börja jobba som konsult och börja marknadsföra sig själv främst då till surfkompisar ute på vattnet. Ett så kallat boardmeeting. :smirk:

  • tmalm

    Medlem
    29 augusti, 2008 vid 06:43

    Jo, jobbar i PV-huset. Finns fördelar med det ibland som tex i går morse 🙂

  • kamaaina

    Medlem
    29 augusti, 2008 vid 10:03

    Enligt polisen finns numer EN misstänkt till branden……
    Ett tipps till nästa gång (om det blir en nästa gång för din del) är att hålla sådana saker för dig själv….

  • jat

    Medlem
    29 augusti, 2008 vid 14:50

    @tmalm 494960 wrote:

    Jo, jobbar i PV-huset. Finns fördelar med det ibland som tex i går morse 🙂

    Fan Thomas din buse, vi andra handlade ju kvickt och flyttade till en annan byggnad och missade surfet. Bara för du var så sen på morgonen. Inge mer arvode till dig alltså…

  • tompasurfer

    Medlem
    29 augusti, 2008 vid 16:32

    Aloha,

    Jasså det var dit brandkåren var på väg när jag mötte dem kl 05.00 i torsdags morse på väg från Volvo/Torslanda ner till Apelviken. Jobbar själv på Volvo PV, men är just nu föräldraledig, och tänkte faktiskt tanken när jag mötte brandbilarna, att dessa kanske var på väg till Volvo där min fru också jobbar. “Tyvärr” jobbar hon inte i PV-huset som då kunde ha inneburit att jag kunde ha stannat lite längre på vattnet (pga “barn-avlösning”) denna suveräna surfdag……var rätt nöjd med de knappa 4 timmar jag fick ändå.

    Lite tragikomiskt att en sådan allvarlig grej som brand kan leda till något så positivt som en klockren dag på vattnet….håll till godo, det lär ju aldrig hända igen.

    PS. Hoppas de har rök-sanerat tills jag börjar igen på måndag efter 6 månaders f-ledighet. DS

    Hang Loose !

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Plötsligt händer det:

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.