Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Plugga o Kita, vart?

  • Plugga o Kita, vart?

    Publicerad av anonym-anvandare på 23 mars, 2004 vid 20:03

    Hejsan!
    Jag är en glad värmläning som sedan länge varit grymt sugen på att börja Kajta. Jag har provat de mesta extremesporter men tror att Kite är nått för mej. Jag har inte provat själv men jag har noga studerat sporten på nätet och på ständer världen över.
    Nu till min fråga. Jag ska söka till högskola nu, jag ska läsa till civilingenjör. Vart i Sverige kan man få en bra civilingenjörs utbildning samtidigt som man har nära till bra Kitespots o andra Kitare?
    Någon som vet om man klarar att hålla liv i Kajtandet med studielån som enda inkomstkälla?
    Mvh Per

    stebe svarade 20 år, 1 månad sedan 9 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • hengo

    Medlem
    23 mars, 2004 vid 20:04

    luuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuund

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 mars, 2004 vid 21:23

    Lyssna inte på Hengo, vill du kajta ska du plugga i LUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUND

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 mars, 2004 vid 21:23

    /Pepe Loco

  • gangsta_erik

    Medlem
    23 mars, 2004 vid 23:30

    det mesta på västkusten duger, fast lund eller halmstad är nog bäst

  • rambo_johnson

    Medlem
    24 mars, 2004 vid 05:02

    Kailuha, Oahu Hawaii Säger jag då…

  • preppie

    Medlem
    24 mars, 2004 vid 08:40

    Skulle nog rekommendera Kiteboardinglinjen 160 poäng, den ges på Kitesurfarhögskolan i Habo, kan rek tillval; Brädbygge 10 Poäng, Drakdesign 20 Poäng, mm mm cool.gif

  • putte

    Medlem
    24 mars, 2004 vid 12:39

    Då pluggar man i stockholm, här är windguru på det lilla röda året om cool.gif

  • kotivoito

    Medlem
    24 mars, 2004 vid 20:35

    Jo, Uppsala Universitetet:
    Inom det teknisk-naturvetenskapliga området ryms
    världsledande forskning inom bland annat energi, bioteknik,
    genomik/fuktionsgenomik, informationsteknologi,
    materialvetenskap, matematik och beräkningsvetenskap,
    biologisk mångfald och evolutionsbiologi.

    Vet inte vad det betyder. Men det är bra Universitet.

    Och om det inte finns inkomstkälla är det bra. Jämfört med
    Stockholm som är nära. Och man kan kajta, På vintern också
    på flygfältet. T. exempel i Tierp.

    Mypa

  • cortex

    Medlem
    24 mars, 2004 vid 20:44

    Uppsala Univeristet rekommendera jag *varmt*. Fetare studentstad får man leta efter… fanken vilka partyn. grin.gif
    På vintern finns det bra spots för snowkite. På sommaren suger det däremot eftersom det inte finns några riktigt bra spots i närheten. Gävle är den närmaste “riktiga” spotten. Lite surt.

    /Kaj(Tech)

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 mars, 2004 vid 11:03

    Bra kite, bra skola, 4 årstider och FLYTTA hemifrån då är det Lule somm gäller! Visserligen är sommaren inte så lång som söderut men 23 timmars sol per dygn låter väl inte så fel. Bättre skola får du leta hårt efter (nu får jag säkert skit men letar du efter en teknisk utbildning så är LTU bäst i sverige). Bättre vinterkite får du oxå leta efter. En em går du ca 50m från campus och du är ute på en sjö. Har du en halvdag far du in till stan eller tar bilen ut på isvägarna och du kan kitea till Finnland! Sommarkite har vi ett par underbara områden för de flesta vindriktningar. Välkommen! cool.gif

  • stebe

    Medlem
    26 mars, 2004 vid 11:10

    Perth Westra Australien Curtin University blir det för min del. Milslånga sandsträndor och massor av stjärnor på gurun. smile.gif

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Plugga o Kita, vart?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.