Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Poesihörnan startar höstomgången 2008

  • endy

    Medlem
    3 oktober, 2008 vid 13:56

    Hahaha 😀
    Bra fredags underhållning!

  • glader

    Medlem
    3 oktober, 2008 vid 14:01
    mes;504719 wrote:
    I morn’ blir det vind
    Jag är själv med mina barn
    Ack fy fan, fy fan

    Våga nu inte
    hitta barnvakt denna helg
    Dödar vind direkt

    (Minns vad som hände med prognoserna förra helgen när ditt barn fått feber 😉 )

  • mes

    Medlem
    3 oktober, 2008 vid 14:10

    @glader 504738 wrote:

    Våga nu inte
    hitta barnvakt denna helg
    Dödar vind direkt

    (Minns vad som hände med prognoserna förra helgen när ditt barn fått feber 😉 )

    Tjo…grabben har fått extra godis för det! Febern resulterade i en bomkörning till Lejet på lördagen och en riktigt bra (men byig) söndag på samma ställe…

    🙂

  • mrpop

    Medlem
    3 oktober, 2008 vid 14:10

    Inte Haiku på Hawaii alltså?

  • p-eriksson

    Medlem
    3 oktober, 2008 vid 22:17
    hellgren;504643 wrote:
    Haha.. jag var också ute.. Vad hände? När jag åkte såg allt frid och fröjd ut och när jag kom ut så var allt frid o fröjd, men på det dåliga sättet..

    Nedrans.. Men dmi säger 15m/s sydligt hela helgen.. Så vi får ta igen på modernatur då..

    Haikuguru? Njae.. Jag e bara sjukt vass på wikipedia 😉 Men nu har jag ju lärt mig nått nytt tack vare det!

    Boken verkar ju spännande, kanske man skulle önska sig till jul?

    peace!

    DMI säger mycket… I torsdags sa dem 17 Lördag… i fredags sa dem 14 på lördag och idag (lördag antar jag… 00:16) så säger dem 10… suck? mitt på dan idag är det säkert vindstilla i Lomma… dubbel Suck…

  • hellgren

    Medlem
    4 oktober, 2008 vid 07:02

    @P.Eriksson 504896 wrote:

    DMI säger mycket… I torsdags sa dem 17 Lördag… i fredags sa dem 14 på lördag och idag (lördag antar jag… 00:16) så säger dem 10… suck? mitt på dan idag är det säkert vindstilla i Lomma… dubbel Suck…

    Ahh trist! Men nu måste vi prata lite allvar här… Du kan inte bara kolla vart som helst i sverige och tro att det gäller runt om. Det här är andra gången du kommenterar ett av mina inlägg där jag nämner prognosen. Första gången tog du upp nått ställe i Karlskrona och nu Lomma? Jag bor i göteborg, så informationen du kommer med är precis helt orelevant för mig.. Hoppas det här hjälper dig på nått sätt

    peace!

  • p-eriksson

    Medlem
    4 oktober, 2008 vid 16:11
    hellgren;504942 wrote:
    Ahh trist! Men nu måste vi prata lite allvar här… Du kan inte bara kolla vart som helst i sverige och tro att det gäller runt om. Det här är andra gången du kommenterar ett av mina inlägg där jag nämner prognosen. Första gången tog du upp nått ställe i Karlskrona och nu Lomma? Jag bor i göteborg, så informationen du kommer med är precis helt orelevant för mig.. Hoppas det här hjälper dig på nått sätt

    peace!

    Menade det inte som att det gällde för Göteborg… Menade att DMI kanske inte alltid har rätt… om du förstår? Jag vet att det inte gäller där du bor… för DMI borde inte säga 15 på ett ställe och 17 på ett annat för då har dom stora problem…
    Men jag ber om ursäkt och ska lägga ner om du stör dig på det! /Petter

  • alexasu

    Medlem
    4 oktober, 2008 vid 17:40

    nu tycker jag att
    denna tråden drev allt för
    långt ifrån ämnet

  • p-eriksson

    Medlem
    4 oktober, 2008 vid 22:46

    Jag kan nog inte
    Mer än att hålla med dig
    Herr Alexasu

  • hellgren

    Medlem
    5 oktober, 2008 vid 11:30

    @P.Eriksson 505048 wrote:

    Menade det inte som att det gällde för Göteborg… Menade att DMI kanske inte alltid har rätt… om du förstår? Jag vet att det inte gäller där du bor… för DMI borde inte säga 15 på ett ställe och 17 på ett annat för då har dom stora problem…
    Men jag ber om ursäkt och ska lägga ner om du stör dig på det! /Petter

    Ta inte illa upp var inte så jag menade.. Jag vill mest försäkra mig om att du inte läser prognoser som du inte får nån glädje av.. Men hur dmi funkar har du helt rätt i!

    Dmi vårat hopp höjer
    Att trädens toppar sig böjer
    Väl i vatten, dött

    Min första haiku någonsin.. Hur gick det tycker ni? 😀

  • p-eriksson

    Medlem
    5 oktober, 2008 vid 13:01
    hellgren;505252 wrote:
    Ta inte illa upp var inte så jag menade.. Jag vill mest försäkra mig om att du inte läser prognoser som du inte får nån glädje av.. Men hur dmi funkar har du helt rätt i!

    Dmi vårat hopp höjer
    Att trädens toppar sig böjer
    Väl i vatten, dött

    Min första haiku någonsin.. Hur gick det tycker ni? 😀

    Okej 🙂
    Haha den haikun va super 😛 fast var den inte 6/8/5?

    Idag var det storm (i Lomma)
    Medans regnet öste ner
    Det var inte kul 🙁

    kunde gjort bättre… 😛

  • hellgren

    Medlem
    5 oktober, 2008 vid 13:45

    @P.Eriksson 505282 wrote:

    Okej 🙂
    Haha den haikun va super 😛 fast var den inte 6/8/5?

    Idag var det storm (i Lomma)
    Medans regnet öste ner
    Det var inte kul 🙁

    kunde gjort bättre… 😛

    Heh, 8:an har du så rätt i så.. Men första raden för jag till 5.. Dock föredrog jag alltid matte framför svenska.. 😀

    Trist, var du ute ändå? Det brukar ju funka ganska bra o köra i regn.. bara att det svider i kinderna 😀

    Då regnet faller
    Och stormen driver dig fram
    glöm inte skota?? 😀

    Lyckades jag denna gången?

  • p-eriksson

    Medlem
    5 oktober, 2008 vid 17:04
    hellgren;505289 wrote:
    Heh, 8:an har du så rätt i så.. Men första raden för jag till 5.. Dock föredrog jag alltid matte framför svenska.. 😀

    Trist, var du ute ändå? Det brukar ju funka ganska bra o köra i regn.. bara att det svider i kinderna 😀

    Då regnet faller
    Och stormen driver dig fram
    glöm inte skota?? 😀

    Lyckades jag denna gången?

    Nä jag var tyvärr inte ute idag 🙁 För jag har ju inte någon bräda ännu. (tänkte hyra av LBWS men ringde i fredags och då sa dem att de har slutat hyra ut 🙁 ) Men den kommer.
    Ju nu blev den jättebra 🙂 Men jag får din första till DMI Vå-rat hopp hö-jer… typ… min mamma fick DMI till 3 men jag ignorera henne… 😛

    Klubben hyr ej ut
    Så jag fick stanna hemma
    Och läsa forum

  • johanc

    Medlem
    5 oktober, 2008 vid 19:17

    @Ola H. 504734 wrote:

    men hon måste
    gilla ensamhet i vind
    eller börja själv

    Diskad!!!

    4-7-5!

    Bistert vindens brus
    överröstar orgelljud
    barndop i kuling

    JohanC

  • alexasu

    Medlem
    5 oktober, 2008 vid 21:04

    @P.Eriksson 505366 wrote:

    Klubben hyr ej ut
    Så jag fick stanna hemma
    Och läsa forum

    Surfa klubbens kitt
    i vindar över tio
    ingen bra idé

    inte nåt roligt
    brädorna är för stora
    jobbigt som tusan

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Poesihörnan startar höstomgången 2008

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.