Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ponera att det skulle blåsa NV i Sthlm

  • Ponera att det skulle blåsa NV i Sthlm

    Publicerad av slim_jim på 18 augusti, 2009 vid 08:57

    Rätt trött på trådar av den här typen men vad fan gör man när det envisas att blåsa från skitriktningar.

    Om det rent hypotetiskt skulle komma lite vind ikväll, vilket spot är bäst/minst dåligt om man utgår från Bajenland ???

    svenne svarade 14 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • dr-masse

    Medlem
    18 augusti, 2009 vid 09:56

    Ja, pratar vi Mälaren och sydsidan av 08-land så är väl Sandviken inte så dumt. Även nedre delen av Erstaviken kan bjuda upp rätt bra, Baggen kan funka den med.

    Annars får man åka en bit på NV för att hitta friare vind.

    http://www.ytspanning.se/spotviewer.asp?areaId=1&windDir=NW

  • slim_jim

    Medlem
    18 augusti, 2009 vid 10:06

    Hmm, Sandviken var en nyhet för mig, ser bra ut 😀

    Kärringviken funkar den på NV eller blir det lä bakom ön?

  • dr-masse

    Medlem
    18 augusti, 2009 vid 10:08

    Då är det nog bättre att åka ner till Rangsta brygga, tror jag. Inte lika långt, och vad jag begripit lika bra.

  • marden

    Medlem
    18 augusti, 2009 vid 18:05

    jag har alldrig varit vid rangsta,
    däremot vid kärringviken en gång på nv o det var riktigt bra för freeraid
    fri vind ända från trosa o fina rena småvågor utan chopp

  • slim_jim

    Medlem
    18 augusti, 2009 vid 18:31

    Precis hemma från en tur till Rangsta, tyvärr inget surf dock. När jag riggat klart (5,0) så blev det plötsligt mörkt som natten och sen så öppnade sig himlen 🙁

    Men stället verkar bra, vinden tryckte på bra i sundet 🙂

    PS. Vilket lyft det kommer bli med nya motorvägen…

  • stefanlindmark

    Medlem
    18 augusti, 2009 vid 22:03
    slim_jim;568038 wrote:
    När jag riggat klart (5,0) så blev det plötsligt mörkt som natten och sen så öppnade sig himlen 🙁

    Fick en regnskur här också (Österskär) till kvällen, men vinden tog sig igen efteråt. Molnen var mörkblygrå.

    Surfet då? Riggade dels för stort (10.6), dels med för kort förlängare (hade limmat ihop den långa hemma) så det blev ett lärorikt pass med uselt nedhal. Andra jag såg på fjärden körde runt 7.5 förutom 3 st formula som körde mellan 11 och 12.5 kvm.

  • kingarne

    Medlem
    19 augusti, 2009 vid 08:10

    Körde lövstabadet igår kl18-20, var långt över förväntan. Körde 6.5 och 110l nästan överriggad. Tror dom branta bergsidorna bidrar till att trycka in vinden där. Klockrent ställe på NV. Funkade även när regnet kom.

  • svenne

    Medlem
    19 augusti, 2009 vid 11:23

    NV är Christers place givet. Finns på en spot-guide nära dig.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ponera att det skulle blåsa NV i Sthlm

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.