Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing pop, hur då

  • pop, hur då

    Publicerad av nossodo på 30 augusti, 2006 vid 19:13

    Har testat poppa med min bräda, det är en rrd avantstyle på 95l. Försöker göra som jag läst, faller av lutar framåt lite, böjer benen och skjuter ifrån. Problemet, brädan sitter som gjuten i vattnet. Några ideer om vad jag gör fel? Känns faktiskt som den suger fast, jag har inga problem med chop hop.

    styret svarade 17 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • styret

    Medlem
    30 augusti, 2006 vid 20:35

    kan du göra en ollie med skateboard? eller platthoppa med snowboard.

  • nossodo

    Medlem
    31 augusti, 2006 vid 05:07

    ollie, får väl upp brädan från marken men inte mycket mer, platthopp med snowboard går väl bättre. skall man alltså upp med nosen först? drar man riggen mot sig och lyfter med framfoten i frånskjutet för att sedan dra upp brädan under sig och pressa ner nosen med riggen och framfoten?

  • emil_h

    Medlem
    31 augusti, 2006 vid 06:50

    Tänk inte så mkt…Känner du att brädan inte vill släppa så kör du kanske för sakta. Kör fort som satan, “kicka” ner bakfoten och i nästa millisekund drar du upp framfoten.

  • hakman

    Medlem
    31 augusti, 2006 vid 08:30

    ladda på ett chop och skota in samtidigt som du poppar, då får du lätt luft.

  • kelso

    Medlem
    31 augusti, 2006 vid 09:25

    Fart är nyckeln. En snärtig kick med bakfoten i hög fart är det som gäller!

  • nossodo

    Medlem
    31 augusti, 2006 vid 17:01

    tack alla, tack vare era tips fick jag idag upp brädan ett par gånger, vilket leder till nästa problem hur landar man? antar att vulcan är första tricket man skall ge sig på eller finns det något lättare trick att utnyttja kunskapen på?

  • styret

    Medlem
    31 augusti, 2006 vid 17:30

    en gammal hederlig aerial duck jibe är ju kul ibland. brukar köra dom om jag har nött skitlänge och det gått dåligt (om… när menar jag, och det är fan ofta med). det är liksom kul att sätta nått ibland.

    bara fall av, hoppa och ducka under seglet.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing pop, hur då

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.