Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Popgiro på surfzone

  • Popgiro på surfzone

    Publicerad av acemattias på 4 september, 2012 vid 23:25

    Är detta en tjänst vi någonsin behövt?:confused2:
    Skapar inte närvaron av en sådan tjänst en onödig misstro mellan medlemmar?:mad:

    Hoppas verkligen att surfzone får en god del av deras avgift på 4,75%, om nu någon använder sig av dem.

    acemattias svarade 11 år, 6 månader sedan 2 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • challgren

    Medlem
    6 september, 2012 vid 19:33

    Vi får inte en spänn och du behöver inte använda tjänsten.

    /Christian

  • acemattias

    Medlem
    6 september, 2012 vid 23:27

    Låter som en dålig deal om inte ni får %.

    Tycker bara det är synd om speciellt nya medlemmar tror att det kan vara riskabelt att inte använda sig av tjänsten.

    Det är en tråkig utveckling att se dessa tjänster, någon sitter och håvar in $ genom att knappt göra något och den som vill blåsa någon kan göra det även om försäljning/betalning sker genom en sådan tjänst.

    Dessutom blir priserna fel, nästan alla annonserar ett pris som inte inkluderar frakt, Popgiro kopierar det priset men enligt deras avtal inkluderar det priset frakt.
    Deras avgifter tillkommer (för köparen), men varför visas inte det totala priset, borde man inte i annonsen se hur mycket extra det kostar att använda deras tjänst??

  • challgren

    Medlem
    7 september, 2012 vid 17:18

    För de som tycker att det känns riskabelt att köpa prylar av andra så är det en bra tjänst…annars inte.

    När det gäller beloppet. Har du prövat att klicka på popgiro-ikonen? Då kan du nämligen själv fylla i beloppet…t.ex om du har lyckats pruta ner priset eller om du vill inkludera fraktkostnad. Dessutom visas då exakt vad det kostar att använda tjänsten. Klickar man dessutom på “läs mer” så kommer du till en sida där det stort och tydligt står “4.75%” och ytterligare information.

    Sen att de skulle håva in en massa pengar för att inte göra någonting…det vet jag inte vad jag ska svara på…du använder bara kontanter i vardagen också antar jag?

    Nä, använd inte tjänsten om du inte vill. Det är inget krav. Och byt kanal nästa gång du inte gillar vad som visas på tv:n 😉

  • acemattias

    Medlem
    8 september, 2012 vid 01:12

    Jag ser faktiskt alldrig på tv, men jag läser lite om vad som sker där på aftonbladet.:wink:

    Visst gillar jag cash, men handlar också mycket över internet och tycker den marginellt ökade “säkerheten” med köp via denna typ av tjänst inte motiverar de höga avgifter de tar.

    Amatörbedragare filtras till stor del bort av dessa tjänster så jag har full förståelse för att tex. blocket har en inbäddad, men surfzone, det finns väll bara proffs här?:wink:

    Antar att jag kan leva med denna förändringen, men tag för guds skull betalt av dem!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Popgiro på surfzone

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.