• Portugal

    Publicerad av molle73 på 18 september, 2012 vid 20:33

    Höst i Portugal=bra vind och vågor, OCH inga badgäster som ger fira ytor att surfa var du vill!
    Hör av er för priser på boende. Finns i Viana do Castello och Lissabon samt i Alvor söder Lissabon:)

    molle73 svarade 11 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • lance

    Medlem
    18 september, 2012 vid 20:54

    Vill gärna ha ett förslag på ex 29 okt – 5 nov. 1-2 personer. Flygförslag från Gbg
    Billigt går före exlusivt boende 🙂

  • karlkarl

    Medlem
    19 september, 2012 vid 14:52

    Jag har lösa planer på att förlägga nästa års hösttermin i lissabon. Är det långt till spots från “centrum” och vad heter dessa?

  • debkausf

    Medlem
    20 september, 2012 vid 16:45
    karlkarl;699135 wrote:
    Jag har lösa planer på att förlägga nästa års hösttermin i lissabon. Är det långt till spots från “centrum” och vad heter dessa?

    35 min väster ut ligger ett av europas mest kända vågspot, Guincho. På höst o vinter kan du köra plattvatten på Costa do caprica som bara tar 20.

  • molle73

    Medlem
    24 september, 2012 vid 19:33

    Costa do caparia har våg. Särskilt på höst då tävlingar i vågsurf körs just där i norra delen av stranden nära Cova do vapor. Kitear gör man på Nova Vaga(del av stranden som är öppen för kite under sommarmånaderna.
    Guincho har en termisk effekt vilket gör den väldigt säker. Svårt att kolla prognos för den då det alltid blåser med olika intensitet. Säkert kort alltså, dock kan stroppar vara att rekommendera om du kör vågis. Kort strand och det gäller att kunna ta sig över vitvatten och våg. Vad gäller boende har min kompis en lägenhet i norra delen av stan som han kan hyra ut kortare perioder. Han har även ett hus som ligger i nära Sines ca 1.5 h söder Lissabon vid den längsta stranden i landet samt landets största lagun precis innanför- (Alvor heter byn). I norra delen av landet ligger härliga Costa do Caparica som är super vindsäkert, fina vågor för både kitesurf och windsurf ibland bygger det riktigt stort här.(Vågsurf) Där finns vår kompis som hyr ut allt ifrån 2-20 pers. i individuella 2-6 bäddsrum med gångavstånd till stranden. Liite dyrare men väl värt. Sommartid Nord-väst. som ger en suverän down the line som är ändlös;) Mailar dig Lance angående de datum du nämnde:)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.