Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Portugal – Nu bär det av…

  • Portugal – Nu bär det av…

    Publicerad av flirrrt på 13 juli, 2007 vid 06:20

    Till algarvekusten två veckor 🙂 En tid fylld av kite, vågsurf och toplessbrudar 😉

    Tänkte kolla om någon vet nåt schysst ställe att hyra utrustning på? Kommer att hålla till i närheten av Lagos. Även om detta är fel forum, vart vänder man sig för vågsurf-lektioner och hyra bräda?

    Alla tips är välkomna. Har kolat runt lite på nätet, men kan ju vara bra med fler alternativ.

    Är det någon mer som åker ned, säg till så kanske vi kan styra upp nån session (21/7-4/8)..

    flirrrt svarade 16 år, 11 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • umesimon

    Medlem
    13 juli, 2007 vid 06:47

    Hej! Nära Lagos finns det ett ställe som heter Alvor. Jag var där för några veckor sen, kanonställe. Eftersom det finns en riktigt stor lagun kan man köra på alla vindriktningar (även offshore). Jag såg även att det hålls kitekurser på en sandbank mitt i lagunen. Åk dit och fråga runt så kan du säkert styra upp en kurs… Ha så skoj!

  • lajsa

    Medlem
    13 juli, 2007 vid 07:31

    Var i Portugal/Lagos för två veckor sedan och surfade. Jag bodde då i ett surfhus mitt i Lagos som ägs av ett företag som heter surf-experience. Där kan man ta lektioner och hyra utrustning. Kolla in deras hemsida för mer info. http://www.surf-experience.com eller nåt.

    Du kommer att ha det grymt där, är lite avis!

    /Lisa

  • flirrrt

    Medlem
    13 juli, 2007 vid 11:14

    Tack för tipsen! Kitesurfa i en lagun låter ju underbart, nästan som att ta bärdan till poolen 🙂

    Hittade inget speciellt på deras hemsida, surf-experience, men antar att de kan styra upp kortare kursen när man väl är på plats.

    Lisa: Du är välkommen att göra oss sällskap 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Portugal – Nu bär det av…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.