Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Postförskott, måste man ha ett postgiro, “konto”

  • Postförskott, måste man ha ett postgiro, “konto”

    Publicerad av semivaken på 5 oktober, 2003 vid 20:00

    Hej, måste man ha ett postgirokonto för att kunna skicka med postförskott? (jag är avsändare)
    Om svar=ja, hur skaffar man sig ett och kostar det??

    tack, // Jeppe

    semivaken svarade 20 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • douglas72

    Medlem
    5 oktober, 2003 vid 20:33

    Japp, enligt postkontoret jag var inne på i somras så krävdes det postgiro, och det fixade man inte påstuds direkt utan det skulle ansökas och behandlas osv….
    Tanten i kassan avrådde mig att mecka med det…
    Skickade mina prylar i godtro till köparen. Gick bra i mitt fall.

    Man ansöker på posten men jag vet inte vad det kostar.

  • sponte

    Medlem
    5 oktober, 2003 vid 21:03

    Bussgods har ett system där man betalar när man hämtar grejerna. Efterkrav, kolla länken, välj prislista och välj sändort

    Bussgods

  • semivaken

    Medlem
    5 oktober, 2003 vid 21:07

    tack, det var det jag misstänkte… hmm, hur ska jag göra då… det är inte en surfare jag säljer till… får väl lita på han ändå… mvh Jeppe…

  • semivaken

    Medlem
    5 oktober, 2003 vid 21:13

    hmm, ok, det verkar lite omständigt, det är ingen större pryl det handlar om.. men tack för hjälpen!!
    mvh

  • endy

    Medlem
    6 oktober, 2003 vid 06:24

    Det är absolut inte omständigt hos bussgods, jag har användt det ett par gånger, man får pengarna nån vecka efter på et utbetlaningskort, det är haken.

  • maglu

    Medlem
    6 oktober, 2003 vid 14:57

    Postgirokonto kostar nån eller ett par hundralappar per år.
    Bussgods “postförskott” funkar ju bra, men kostar ju extra (liksom postens postförskott), så betalning direkt till konto sparar ju några kronor. Tex betalning när man får ett fraktnummer från bussgods har jag kört med ett par gånger (sen kan ju folk skicka tegelstenar…lika väl som vid postförskott…men har aldrig hänt mig).
    Kan vara bra att inte bara gå på mail och mobiltelefon…ett fast telefonnummer och address känns säkrare (eller att det är en surfare smile.gif )

  • semivaken

    Medlem
    6 oktober, 2003 vid 15:23

    tack,… jag tar o skickar i god tro, har adress, och med adressen kan jag fixa både mobil och hemnr….
    det är ingen större summa det handlar….
    mvh

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Postförskott, måste man ha ett postgiro, “konto”

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.