Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Power, Tuttle, Trim

• getwet

Medlem
    7 december, 2002 vid 18:05

Tuttle har lodräta sidor men fasade i fram och bakkant.

• anonym-anvandare

Medlem
    8 december, 2002 vid 11:41

Deep Tuttle har liksom tuttle två skruvar uppifrån men är djupare i boxen än power. Power och Trimboxen har endast en skruv uppifrån men Trimboxen går att flytta längsledes i boxen.
    Endast Formulabrädor (+Hypersonic) har Deep Tuttle.

• anders_hoffman

Medlem
    8 december, 2002 vid 14:49

Vad är den vanligaste är det Power eller? Skulle vara extremt smidigt om alla kunde ena sig om en sort!

/Anders

• anonym-anvandare

Medlem
    8 december, 2002 vid 15:16

Tack för era vettiga svar. Det var enkelt och bra förklarat. Nu förstår jag det hela.

• anonym-anvandare

Medlem
    8 december, 2002 vid 22:34

tänk efter litet. En formula med 70 cm fena behöver ju en stadigare och därigen tyngre infästning i brädan än en 23 cm fena i en liten vågbräda. Så därför behövs olika typer av boxar – även om det kanske kunde räcka med tre.

• anders_hoffman

Medlem
    9 december, 2002 vid 06:31

Ja jo det är ju ganska självklart. men man skulle ju kunna ha ett system för formula, ett för wave och ett för freestyle.

/anders

• oscar

Medlem
    9 december, 2002 vid 08:46

I stort sätt är det ju så. Två märken sticker ut och vägrar anpassa sig och det är bic och starboard. Förmodligen sitter nåt märke på rättigheterna till powerbox och bic och starboard vägrar betala. Gaastra har t ex rättigheterna på cambers varför alla betalar royalties till dem om man säljer ett cambersegel.

• anonym-anvandare

Medlem
    9 december, 2002 vid 08:56

Visst är det så Oscar, den som använder Powerboxsystemet måste betala royalities. Det är tydligen en av anledningarna till att Excocet brädorna har tuttlebox.

• anonym-anvandare

Medlem
    9 december, 2002 vid 11:07

Yep!
    Larry Tuttle gjorde sin box fri så att vem som helst kan använda den, även fabrikerna. Powerboxen togs fram av F2,Mistral och Concrete Wave har jag för mig… Patent å grejer där så det kostar extra. Trimboxen var väl en ganska bra ide´ men crap i praktiken! De flesta brädor klarar sig med fix position på fenan, även wave. Kör personligen med Tuttle på mina vågbrädor sedan 9-10 år.
    /Janne

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Power, Tuttle, Trim

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.