Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Pozo Gran C. NU vind?

  • Pozo Gran C. NU vind?

    Publicerad av picnic på 28 juni, 2011 vid 11:05

    Är det någon som har erfarenhet om Pozo relaterat till prognoser?
    Åker i morgon dit. stannar en vecka. VIndutsikter enl.Windguru, Windfinder o Yr (de vanligaste) för Pozo Izquierdo: runt 18-21 knots alltså 9-10m/sek. Brukar det stämma? Chans/risk för mer/mindre? Så klart det är men ändå… någon m. erfarenhet ang. detta? Svara i dag el inte, åker tidigt i morgon m. 3.7-5.2 segel. 30 kg. räcker inte för all utr. Har större segel. Kanske borde hyrt…
    Niclas

    picnic svarade 12 år, 11 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • dr-masse

    Medlem
    28 juni, 2011 vid 11:40

    Att åka till Pozo på sommaren utan att packa 3.7 känns lite som att åka till Nordpolen utan vinterkläder.

    Bara att packa det minsta du har med 5.2 som störst, blir fint skaru se. Jag har dessvärre aldrig kört just Pozo själv, och det är evigheter sedan jag var där (Bahia Feliz).

    Men nog kommer det att panga på bra. http://www.windguru.cz/se/index.php?sc=49348

    http://pozonews-en.blogspot.com/2011/06/37-4.html

  • calle

    Medlem
    28 juni, 2011 vid 12:44

    Hej!
    Med den prognosen hade jag packat 3.7-5.2, inget större, utan tvekan. Har varit i Pozo den här tiden på året och seglat en vecka i streck med 3.7-4.2, ett annat år räckte inte ens Formula grejer (men då syntes det på prognosen).
    Kör hårt! Ha kul!
    / Calle S

  • picnic

    Medlem
    28 juni, 2011 vid 13:14

    Tackar, precis vad jag hoppades på att höra. Jag har packat rätt!
    Fick också liknande signaler med mailkontakt från Cutre (surfcentret i Pozo): “Windguru always puts less of what is.you have to increase about 10 knots.” … Tänk om det var så i Sverige också;)!
    Nu ska de surfas så mkt kroppen pallar med!
    Tack!! Niclas

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Pozo Gran C. NU vind?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.