Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Pozo, (Gran Canaria) vs El Medano (Teneriffa)

  • Pozo, (Gran Canaria) vs El Medano (Teneriffa)

    Publicerad av jojosurf på 8 mars, 2012 vid 13:21

    Vad för för- och nackdelar finns det mellan dom två när det gäller sommar (juni – juli)

    Vilken av dom är att föredra och varför?

    /J

    jopi svarade 12 år, 1 månad sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • jopi

    Medlem
    15 mars, 2012 vid 16:49

    Se om jag kan bidraga med lite i alla fall.
    Har varit i Pozo flera gånger (7 gånger tror jag), seglat typ 3.7 varenda dag i lite smått stökiga förhållanden. En gång har jag varit med om totalt vinstilla i två dagar.
    Testade Teneriffa för ett par år sedan i hopp om lite mera hanterbar vind och bättre vågor, blev en vecka vindstilla… stället såg ut att ha potential i alla fall. Börje stannade två veckor och givetvis kom vinden när jag åkte hem.
    Pozo by gillar jag skarpt, gillar Playa del Ingles sämre, men är man partynisse så är det the place to be.
    Teneriffa har sitt vattenland som var fantastiskt roligt, och tycker ön vare mycket trevligare än Gran Canaria generellt.
    Pozo, vindsäkert och ett sabla tryck i vinden, en svensk standardkuling tar du med en klackspark när du kommer hem igen. Mycket folk och rätt trångt, man får ha lite koll. Bor man i Pozo så går man med prylarna till vattnet (om man inte vill dra till Vargas eller ketchup etc), det gillar jag skarpt!
    Kan väl egentligen inte uttala mig om El Medano då jag enbart pumpat liv i en 5.2 en timme, men större spot och enligt uppgift mindre vind och renare vågor.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Pozo, (Gran Canaria) vs El Medano (Teneriffa)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.