• Prat i P3

    Publicerad av jopi på 8 maj, 2003 vid 13:01

    Vem var det som hade ett inlägg i P3 angående sjukfrånvaro precis?
    Lysande!

    styret svarade 21 år sedan 6 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 maj, 2003 vid 13:15

    Jag hörde det ja med.. haha.. klockrent!! vindsurfare=parasiter grin.gif

  • JOHN_J_RAMBO

    Gäst
    8 maj, 2003 vid 13:29

    grin.gifhehe

    Jag hörde det oxå för en liten stund sedan!!

    Vem vill erkänna? tongue.gif
    det är absolut inget att ha dåligt sammvete för, man e lätt värd en och annan surf dag att ta ut!!! wink.gif

  • robert

    Medlem
    8 maj, 2003 vid 21:17

    vad sa dom då??

  • jopi

    Medlem
    9 maj, 2003 vid 14:38

    Det var en snubbe som hade ringt in och erkände att han hade struntat i jobbet en dag för lite surf, sedan tog han en dag till med 80% av lönen utan att känna dåligt samvete. Kort och gott så var det ironi mot alla som eventuellt sjukanmäler sig utan att vara sjuka, som det pratas om mycket idag.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 maj, 2003 vid 16:27

    jävla bidrags samhälle

  • styret

    Medlem
    11 maj, 2003 vid 08:01

    eller kan man kalla det anställnings och lönetrygghet.
    Men det är såklart en deffinitionsfråga.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 maj, 2003 vid 08:44

    det leder bara till högre kostnader för företagen som i sin tur leder till uppsägningar och det är väl ingen trygghet. Att det går sämre och sämre för sverige beror bla på dem höga bidragen.

  • styret

    Medlem
    11 maj, 2003 vid 09:13

    nä det gör dom inte.
    inte när man har såna duktiga och plikttrogna arbetare som du själv som inte ens skulle gå hem ifall armageddon var nära, marken rämnade under dej och du ahde drabbats av både SARS och en kraftig hösnuva.

    Vad jag egentligen hade som baktanke med mitt inlägg var att systemet i sej är bra men att vissa, i alltför många fall surfare och golfare, utnyttjas.

    Men alla system utnyttjas ju av någon.

    Tycker inte man kan kommentera att det är ett jävla bidragssamhälle, som blir kritik mot den solidaritet vi har i sverige om man sen ska tala om att det är dåligt att utnyttja bidragen för att det kan påverka andra så dom får gå.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 maj, 2003 vid 12:57

    systemet utnyttjas tyvärr inte av några få som du tror, kolla i norrland där är varje arbetare “sjukskriven”ca 70 dgr om året, i Danderyd är det bara ca 15 dgr. tala om att röda norrläningar utnyttjar dem som får slita med sitt arbete.

  • lars_k

    Medlem
    11 maj, 2003 vid 13:50

    “Bidragssamhället” är ett cyniskt socialdemokratiskt system för att säkra röster. Det gäller helt enkelt att få folk att känna sej beroende av systemet. Och den enda garanten för det är att sossarna vinner valen. Vill man fortsätta leva på andra, som man till stora delar gör i norrland, gäller det att rösta på vänstern. Med andra ord betalar vi alla som jobbar varje år genom skatten ett “partistöd” för sossarna, varesej vi vill det eller inte. Fy fan säger jag wink.gif
    Lite raljerande, men jag anser att sanningen ligger åt detta håll iaf.

    Hmm, vad har politik här att göra förresten. Sorry.

  • imported_borje

    Medlem
    11 maj, 2003 vid 14:34

    Trodde detta var ett surf forum…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 maj, 2003 vid 19:22

    Hallå där Danderyd. Det är väl klart att man inte behöver sjukskriva sig om man sitter å petar naglarna vid ett skrivbord, det är väl bara att peta vidare. Gå hem och blek lite fler slingor i håret, det börja verka som alla vindsurfare är lagda åt höger, konstigt med tanke på att karriärister inte har så mycket fritid över för surfing. Jaja inge mer politiksnack nu. Hälsn. lars

  • styret

    Medlem
    11 maj, 2003 vid 19:56

    Larsgarage. tänkte precis säja samma sak.
    hur pass hög är kvoten “arbetare” i danderyd och hur hög siffra är egnaföretagare, aktieägare och liknande?
    du sjukskriver dej väll knappast om du itne ahr nått jobb att gö till utan du sätter dej i morgonrocken framför laptopen.

    Fan vad alla är rädda för att visa vad dom tycker.
    är itne grejen att skubba jobbet för att surfa men med fortsatt betalning (som många här inne pysslar med efter vad man läser i inläggen) politik? Det politiska systemet måste ju funka så ni kan göra det.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.