Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Presentation, råd om ny kite och kitetur!

  • Presentation, råd om ny kite och kitetur!

    Publicerad av axelg89 på 1 juli, 2016 vid 10:08

    Hej alla glada kiteare!

    Ny på forumet och tänkte presentera mig lite. Heter Axel, är 26 bast och pluggar till civilingenjör i Stockholm. Sysslat en del med bilar, mc, vindsurfing och på senare tid kite vilket drivit in mig här!

    Har tidigare kiteat på semestrar i Thailand och Marocko men då jag inte haft min egen utrustning känner jag att jag glömmer mycket mellan resorna och skulle vilja köra hemmavid också. Mitt första beslut är då köpet av kite, Egentligen skulle min studentekonomi må bra av att köpa begagnad kite men efter att ha diskuterat storleksvalen med surfbussen har jag kommit fram till att jag bör satsa på en modern (senare än 2013) lättvindskite som första drake, och sådana verkar inte växa på träd begagnade. Nu lutar jag starkt åt att beställa en Switch Helium2 på 18m2. Kommer framförallt att surfa utanför Stockholm samt i insjöar och det lockar därför mycket med en windrange på 8 – 20 knop. Tänker att jag kan komplettera med en mindre och snabbare begagnad drake senare?

    Tänkte köpa brädan begagnad så om någon sitter på en twintip som ni kan släppa billigt får ni gärna höra av er på 070-4232541. Även sele av intresse.

    Sist men inte minst tänkte jag inleda med en liten rundtur av sydsverige vecka 28 med start på gotland för att sedan ta en vända till skåne och avsluta på västkusten. Hoppas träffa mycket trevligt kitefolk längst vägen.

    / Axel

    marcustimgren svarade 7 år, 11 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • marcustimgren

    Medlem
    2 juli, 2016 vid 05:40

    Kolla in gruppen surfkompis Gotland på Facebook så hittar du säkert någon att köra med när du är på ön.

    Skickat från min SM-G903F via Tapatalk

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Presentation, råd om ny kite och kitetur!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.