Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Pretty late warning "King of Västervik"

  • Pretty late warning "King of Västervik"

    Publicerad av mattias-j på 31 maj, 2012 vid 05:35

    Plötsligt händer det! På lördag har Västervik bäst progg i hela landet!! Tänkte vi måste fira detta med att försöka slå mitt 😉 spot rekord på Gamlebyviken. Det ska blåsa 9-14 m/s nordväst hela dagen, så det blir till att försöka “tajma” vågdalar och chop för att åka så fort det bara går. ALLA är välkomna! Det går att ta sig hit med bil från större delen av landet….kan bara poängtera att just nordväst är tokoptimalt för vår långa vik. Det blir som Gorge River! Fast utan pråmar…

    bicless svarade 11 år, 11 månader sedan 7 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • thomas-althin

    Medlem
    31 maj, 2012 vid 06:45

    ..plötsligt händer det..kanske oxå i Klagan imorgon eftermiddag..;)
    Nord väst..piren..
    Vi får se..

  • larsd

    Medlem
    31 maj, 2012 vid 11:16

    Jag som hade tänkt åka söderut, men jag kanske får se det som en direkt utmaning! Tror att du inte nöjer dig med spot-rekordet utan försöker, mtp rubriken, kanske utmana mitt Västerviks-rekord samtidigt:wink:!

  • mattias-j

    Medlem
    31 maj, 2012 vid 12:14

    Lars, stanna hemma och lek istället. Bara dumt att försöka segla dammen denna helg. Farsan hörde att ornitologerna ska genomföra räkning av Ejder och Gråtrut till helgen, så Beijershamn lär krylla av windsurfing motståndare…. Dessutom är proggen bättre här hemma!

  • bicless

    Medlem
    31 maj, 2012 vid 21:52

    Eller så förklär man sig till ejder eller gråtrut. Jag skulle valt gråtrut.

    Men att slå västerviksrekordet är nog snäppet roligare.
    Ni västervikare, kan ni inte komma upp till Getå/Norrköping och köra ifrån Exocets Patrice Belbeoch lördagen den 9:e. Han kommer troligen dit då.

    Bicless

  • mattias-j

    Medlem
    1 juni, 2012 vid 05:34

    Jaha, det var den proggen…. Det var väl faaaaaaan!
    Vore det inte bättre att ta Patrice till typ Klagshamn eller Haga, där det naturligt är många surfare? Vet att du gör ett bra jobb uppe i Sthlm och Nrkpg men man handlar ju inte bara från butiker i närområdet numera…. Hade varit jättekul att träffa Patrice igen. Han var på GC flera av de vintrar jag var där.

  • mattias-j

    Medlem
    1 juni, 2012 vid 05:44

    Ha, jag hittade vind igen…. Guru och Danska FCOO har 9-13 m/s i Västervik på Lördag. Guru får man ju ta med en nypa salt, men FCOO har rätt 98% av gångerna…:laugh:

  • faster

    Medlem
    1 juni, 2012 vid 09:04

    Eller kan du titta ut genom fönstret så ser du om det blåser:)

  • tobhed

    Medlem
    1 juni, 2012 vid 09:40

    blåser 13 m/s västligt vind i Klagshman nu i vilket fall 🙂

  • mattias-j

    Medlem
    1 juni, 2012 vid 10:19

    Och här regnar det ca 2mm/sekund :tongue:
    Har precis dränerat mitt knä efter förra veckans vurpa, tyckte det var svullet och värkte lite onödigt…
    Men imorgon är det bara “påat igen” som Robban skulle sagt!

  • faster

    Medlem
    1 juni, 2012 vid 16:17

    om dmi prognos står sig till imorgon drar jag över, lite ostabilt när vinden är omkring väst. Kanske läge för 1 hour imorgon, halvind till södra udden och en gipp och tbx till haga 🙂

  • davven

    Medlem
    1 juni, 2012 vid 21:41

    Dammit, ska på barnkalas på lörd. Hur gick det till? hade vart kul och testa ngt nytt ..
    Att förklä sig till gråtrut låter inte helt ofarligt, om det kommer ut nån gammal synskadad Ölanns-bonne med
    en gammal hanbössa! 😉

  • bicless

    Medlem
    1 juni, 2012 vid 23:07
    Mattias J;689961 wrote:
    Jaha, det var den proggen…. Det var väl faaaaaaan!
    Vore det inte bättre att ta Patrice till typ Klagshamn eller Haga, där det naturligt är många surfare? Vet att du gör ett bra jobb uppe i Sthlm och Nrkpg men man handlar ju inte bara från butiker i närområdet numera…. Hade varit jättekul att träffa Patrice igen. Han var på GC flera av de vintrar jag var där.

    Getå är väl hela surfsveriges mittpunkt 🙂
    Patrice skall bila till Finland på Raceboard World Championship så vi tyckte Norrköping var en bra plats att träffas på och testa lite nyheter. Men jag hälsar från Mattias från GC så kanske kan minns.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Pretty late warning "King of Västervik"

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.