Senaste nytt Forums Pro limit??

  • endy

    Medlem
    2 oktober, 2003 vid 18:45

    Kolla på pro-limits sida http://www.pro-limit.nl/2003/displayitem.php3?item_id=467
    Det är inte samma dräkt, jag tror Evo:n är snäppet bättre, lite smartare lösningar..

  • frippe-s

    Medlem
    2 oktober, 2003 vid 19:14

    hörde ngn som tyckte att ZF steamer 5/3 var bättre, pro series evo3 skulle tydligen släppa in vatten vid axlarna..den har ju en flärp som dras över huvudet och dragkedjan på framsidan till skillnad från ZF steamer som har en tät, kort dragkedja på ryggen om jag inte e helt fel på de…
    /F

  • jacob-holmqvist

    Medlem
    2 oktober, 2003 vid 19:35

    Freezipdräkten fick sämre betyg i senaste numret av tyska Surfs vinterdräktstest. Den läcker tydligen lite i den lilla dragkedjan på bröstet.
    Har själv den andra och är väldigt nöjd, bra kvalitet och varm och go.

  • endy

    Medlem
    2 oktober, 2003 vid 19:41

    Ja där ser man…. blush.gif

    Fanns Np 4000 med på testen?

  • oscar

    Medlem
    2 oktober, 2003 vid 20:00

    Evo.3 som jag kör med läcker tyvärr in lite. Dock inte genom dragkedjan utan vid axlarna pga huvudflärpen saknar kardborre över axlarna. Annars en helt suverän dräkt. Jag skulle dock köpa ZF istället om jag fick ångra mig…

  • clemens

    Medlem
    2 oktober, 2003 vid 20:04

    Det lutar åt en neilpryde nu, någon som har något att rekomendera?

  • oscar

    Medlem
    2 oktober, 2003 vid 20:08

    Ring surfersworkshop eller surfcompaniet så beställer de hem en ZF åt dig. Motsvarande dräkt är dyrare hos NP så lägg hellre de pengarna på en väst med luva som dessutom är 200 billigare hos PL än NP..

  • clemens

    Medlem
    2 oktober, 2003 vid 20:29

    Jo men nu har jag fått dräkten i present, inte köpt än visserligen…
    Men det jag undrar är om inte Np:s dräkter är bättre?

  • frippe-s

    Medlem
    2 oktober, 2003 vid 21:51

    är inte nps väst med huva tjockare än pls?
    /F

  • basse

    Medlem
    3 oktober, 2003 vid 05:30

    Köpte en NP torris i vintras och har varit skitnöjd med den tills nu när det börjar bli lite kallare igen. Jag saknar något att tighta till runt vristerna så att den inte åker upp över skorna, min sambo har en North som har ett spännsystem i vristerna som ser mycket,dessutom jag tycker den har tappat lite “gummighet” i kragen vilket gjort att den fått en utåtböj vilket naturligtvis tar in mera vatten än om den fortfarande haft sin gummighet och suttit tight runt halsen. Vristproblemet kan ju bero på att man är född med 2 hönsben. Det får helt klart bli högre skor nästa gång.

  • s

    Medlem
    3 oktober, 2003 vid 12:12

    Det är inte samma dräkt. Och jag som testat bägge rekommenderar verkligen ZF Steamern! Jag tror inte att du hittar smidigare, tätare, varmare dräkt någonstans. Dessutom är den betydligt billigare än NP och det skadar ju inte att vara snäll mot de som ger dig presenten heller… Kanske kan du lägga på en huva/väst på presenten istället för en dyrare dräkt?

    En sak jag inte kan rekommendera är däremot Pro-limits varma skor. De är inte varma och de håller inte… Köp ATAN eller NP.
    Däremot är Pro-limits låga sommarskor som fina moccasiner! Supersmidiga.

    /Staffan

  • clemens

    Medlem
    3 oktober, 2003 vid 16:36

    Köpte dräkt i da!
    De blev en NP torris i 5000 serien…

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Pro limit??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.