Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Problem!

  • Problem!

    Publicerad av ecka på 18 juli, 2006 vid 15:43

    Har en Wv buss-82 med luftkyld 2.0l inssprutningsmotor.
    Jag startar och kör, efter ca 3 mil börjar den att blöddra och tappa all kraft.
    Stannar låter den stå 30 min. Startar den sedan och då går den bra i ca 3 mil.
    Har bytt bränslefilter, stift, fördelarlock och brytar spetsar. Kompprov har jag kört och det ser hyffsat ut.

    Någon som har någon bra idee på vad det kan var?
    MVH/ erik

    svenne svarade 17 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • svenne

    Medlem
    18 juli, 2006 vid 18:41

    Kondensatorn? Byt den, det skall du ändå göra när du byter resten.
    Skitigt soppafilter?
    Undertryck i tanken? När den stannar, sitter tanklocket fast eller pyser det när du öppnar det? Been there, done that… 😉

  • ecka

    Medlem
    19 juli, 2006 vid 16:17

    Har bytt bränslefiltret och det är inget undertryck i tanken. Jag ska testa och byta kondensatorn också.
    Erik

  • getwet

    Medlem
    23 juli, 2006 vid 07:48
    Ecka wrote:
    Har en Wv buss-82 med luftkyld 2.0l inssprutningsmotor.
    Jag startar och kör, efter ca 3 mil börjar den att blöddra och tappa all kraft.
    Stannar låter den stå 30 min. Startar den sedan och då går den bra i ca 3 mil.
    Har bytt bränslefilter, stift, fördelarlock och brytar spetsar. Kompprov har jag kört och det ser hyffsat ut.

    Någon som har någon bra idee på vad det kan var?
    MVH/ erik

    Du har väl troligen en separat tändspole som går att byta ut också………

  • dunedin

    Medlem
    25 juli, 2006 vid 11:05

    köp en VW lt 35… 98 och framåt, diesel… världens bästa buss! och riktigt stor!

  • ruttip3

    Medlem
    27 juli, 2006 vid 22:47

    Det är tändspolen! När den går sönder går bilen dåligt som fan/dör när den blir varm. Där av att den funkar bra när den har stått och blivit kall. Åk till närmaste skort och köp en.

  • svenne

    Medlem
    28 juli, 2006 vid 15:32
    ruttip3 wrote:
    Det är tändspolen! När den går sönder går bilen dåligt som fan/dör när den blir varm. Där av att den funkar bra när den har stått och blivit kall. Åk till närmaste skort och köp en.

    Finns billigt skit på Biltema. 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Problem!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.