Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing problem med höjdtagning

• problem med höjdtagning

Publicerad av anonym-anvandare på 2 mars, 2004 vid 15:26

Nu börjar det suga i Kite tarmen på allvar. Jag började kita förra året med en Gaastra Gspot 14. Jag brukar lära mig saker fort men jag lyckades inte lära mig att ta höjd på ett bra sätt med denna drake under förra säsongen. Någon som har erfarenhet av denna drake och höjdtagning?

det var lite seeegt att avsluta alla kitedagar med en par kilometer lång ”walk of shame” i motvind… hehe

patrikol svarade 21 år, 2 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • putte

Medlem
    2 mars, 2004 vid 19:08

Har inte kört den, men det är väl ändå en helt godkänd confused.gif

Fixa bra bräda! Kanta helvete!
    Kör du på snö eller vatten nu?

• stebe

Medlem
    2 mars, 2004 vid 19:15

Den var kanske lite hårt riggad.
    Släpp upp bomen, kanta och på så sätt tvinga ut den lång ut i fönstret..

• anonym-anvandare

Medlem
    2 mars, 2004 vid 19:25

Har gspot 16, funkar bra att ta höjd med, kanta, luta dig rejält bakåt så rumpan nästan åker i.

/christofer

• kitejoa

Medlem
    2 mars, 2004 vid 20:58

En sak till, när du fått upp farten så placera draken nära vattnet, typ 5-10 meter över ytan, annars ere svårt att få ner kanten i vattnet. Kanta brädan! Luta dig akteröver.
    När Ingo sa detta till mig -02 fick jag en AHA-upplevelse. Farbror Joa Bähää Bääää

• stellan

Medlem
    2 mars, 2004 vid 21:45

Ju större kite – ju svårare att ta höjd.

• patrikol

Medlem
    2 mars, 2004 vid 23:09

Tekniken är helt olika när det gäller större kites ha kiten högt med en större kite inte långt nere vid vattnet som med en mindre kite alltså tvärtemot vad du brukar med en mindre kite.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing problem med höjdtagning

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.