Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Problem med Naish Cult -09 bom

  • Problem med Naish Cult -09 bom

    Publicerad av cjp på 28 juli, 2009 vid 22:45

    Tjena! Har en Naish Cult 12kvm fr 2009 som för övrigt är en kanon kite… Idag då jag var ute o körde lite så lossade smart loopen från selens krok, inte en, utan tre ggr… Ngn som haft samma problem och isåfall vet vad det kan bero på…

    cjp svarade 14 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • sourra

    Medlem
    31 juli, 2009 vid 12:59

    Det är inte normalt beteende och jag har inte hört talas om det tidigare. Löser loopen ut eller är loopen sluten när den lossnar? Berätta gärna mer om vad du gjorde då den lossnade. Vad har du för sele? Använder du donkey dicken?

  • neven

    Medlem
    31 juli, 2009 vid 13:18
    sourra;562926 wrote:
    Det är inte normalt beteende och jag har inte hört talas om det tidigare. Löser loopen ut eller är loopen sluten när den lossnar? Berätta gärna mer om vad du gjorde då den lossnade. Vad har du för sele? Använder du donkey dicken?

    “Är sladden i och har du tryckt på on-knappen…?” 😀

  • thorn

    Medlem
    31 juli, 2009 vid 22:44

    När du drar bommen imot dig max och sen lite till så kommer du att kroka ur dig ur selen om du har lite otur. är vanligt att det händer när man kör kurser då elever krampaktigt drar bommen imot sig.

    Är 99% säker på att det är det som du gör fel.

    //Niklas

  • dane-insane

    Medlem
    1 augusti, 2009 vid 08:35

    Tror på samma som föregående säger, att du drar bommen för hårt mot dig så du krokar ur. Räcker att du har dratt lite så den sitter på kanten så kan den haka loss lite senare. Hände mig flera gånger innan ja fick d förklarat.

  • cjp

    Medlem
    7 augusti, 2009 vid 21:55

    Kom på vad det berodde på – hade precis köpt en ny sele, en North Air Styler. Det visade sig att jag hade satt “donkey dicken” eller “chicken finger” snett genom selens krok vilket gjorde att den inte fick rätt anhåll mot kroken – när jag sedan drog bommen mot mig, så var det tillräckligt för att donkey dicken skulle kunna böja sig och med full kraft i draken kunde den glida ur chicken loopen, som då inte längre vilade mot kroken. Hade en sittsele tidigare och detta var inget problem då, så det hade helt klart att göra med att jag inte vant mig vid den nya selen… Tack för svaren, iaf!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Problem med Naish Cult -09 bom

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.