Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Problem med north tredelad mast och förlängare

  • Problem med north tredelad mast och förlängare

    Publicerad av junge på 17 maj, 2011 vid 21:28

    Problemet är att mastförlängaren inte går att trycka i längre än att den stannar på +18cm. Skall det vara så? Hur kan north ha tagit fram en ny mast som inte är kompatibel med deras egna mastförlängare!?

    jester svarade 12 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • superkassen

    Medlem
    18 maj, 2011 vid 05:41

    har du vänt bottendelen på rätt håll – så det inte är tätningsplugg som tar emot?

  • junge

    Medlem
    18 maj, 2011 vid 06:18

    Inga problem att sticka in översta mastdelen hela vägen in i den understa så där finns antagligen ingen plugg.

  • dude

    Medlem
    18 maj, 2011 vid 09:27

    Vilken mast är det? Jag har länge undrat hur dessa nya tredelade master fungerar! Berätta gärna mer.

  • junge

    Medlem
    18 maj, 2011 vid 15:47

    Man kan variera längden genom att byta ut mittendelen. Min kan varieras mellan 370 400 och 430. Trots betydligt högre kolhalt blev det billigare att köpa en sådan med flera mittdelar än att köpa flera tvådelade. Sdm men tror det finns rdm också?

  • dude

    Medlem
    18 maj, 2011 vid 18:36

    Asså, det var SDM du kör. Trodde inte det fanns kvar 😉 RDM är jag intresserad av för då skulle det bli en hel del lättare att ta med sig grejerna, t ex på flyget!!! Sen tror jag inte det ger någon direkt nackdel i prestanda, mer än att det kanske tar ett tag för dem att få till det perfekt. Men sen när alla andra ska gå över till det också så ligger de steget före, ja något i den stilen tror jag det kommer att gå med master. Förresten, vad var det som fick dig att välja SDM? Kör man det minsta i vågor så vill man ju ha en mast kom klarar att böjas lite mer och inte går av lika lätt – som jag har för mig är fördelarna med RDM. Tack för infon i alla fall.

    Niklas

  • junge

    Medlem
    20 maj, 2011 vid 06:11

    Seglen jag har är sydda för Sdm, andra året jag kör nu så det är ljusår tills jag kör av min första mast oavsett tjocklek antar jag:)

    Ingen som vet mer om norths tredelade!? Kan ju knappast vara så att det är jag som vet mest om denna!

  • jester

    Medlem
    20 maj, 2011 vid 08:38

    Ring o hör med Wallén`?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Problem med north tredelad mast och förlängare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.