Senaste nytt Forums Problem med sömmar i Neil Pryde torrdräkter!

  • Problem med sömmar i Neil Pryde torrdräkter!

    Publicerad av anonym-anvandare på 12 september, 2003 vid 14:18

    Är det någon här som har haft problem med sömmar i NPs torrdräkter? Har en som har gått upp vid hälen efter att jag tog på mig dräkten. SP som har sålt den påstår att det inte går att reklamera, trots att NP har garanti på sina sömmar.

    “Handhavandefel” säger de.

    Har ägt ett antal våtdräkter, steamers etc men aldrig haft problem med detta tidigare! SP erbjuder sig att betala lagningen men inte något mer.

    Jonas på Cutre/Pozo säger att det är bekväma och att det visst går att reklamera.

    Vad skall man tro? Någon som har liknande erfarenheter??

    /johan

    roy svarade 20 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • cambo

    Medlem
    12 september, 2003 vid 14:25

    Köpte en NP-dräkt i våras och har problem med att sömmarna på förstärkningarna runt knäna har släppt på både höger och vänster ben. SP sa att ja skulle skicka ner dräkten till dom men har inte vågat än då man kan missa en surfdag.

  • maca

    Medlem
    12 september, 2003 vid 14:45

    Skulle snart behöva införskaffa en ny våtdräkt och har funderat på en NP. Men efter flertalet negativa inlägg om dessa här på konfen börjar man fundera på kvalitén i dräkterna. Någon som tycker tvärtom, att dräkterna håller hög kvalité?

    Själv har jag kört med en Soladräkt i en herrans massa år, där nu gummit blivit så gammalt att det börjar spricka i ärmarna. Men det får ändå ses som ok kvalité då dräkten hållt ihop i ca 8-9 år.

    Förslag på andra bra dräkter?

    /André

  • surfen

    Medlem
    12 september, 2003 vid 14:48

    Har en NP dräkt som jag har haft ett par år nu, inga problem med sömmar, smidig och skön dräkt på 4/3mm som används på sommaren .

  • nordgren

    Medlem
    12 september, 2003 vid 15:12

    Jag har en NP dräkt, jag gillar den skarpt. Visst har det gått hål i den men vilken dräkt gör inte det om man kommer i närkamp med fenan? wink.gif Men de nya NP dräkterna är det dubbelneopren i så dom lär ju verkligen hålla. Men så blir de ju lite kallare då.

    Sen är väll NP en av de vanligaste våtdräckterna så det är klart att det är fler som klagar då… jag menar hur många klagar på Ungulimbus dräkter från Afganistan när det är typ en som använder dem. tongue.gif wink.gif grin.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 september, 2003 vid 15:14

    JAg har grymt bra erfarenhet av North’s dräkter. Ialla fall de som heter Wave’n Style.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 september, 2003 vid 16:01

    Tjena, Du behöver inte fundera på NP´s kvalitet. Ovan finns två stycken missnöjda kunder. Tror att det sålts 2000 NP-dräkter i Svedala i år från Surfbutikerna. Och till 99% säkerhet kan jag nog säga att det nog inte är limningen som har gått sönder på dräkten, antagligen är det gummit som spruckit brevid sömmen. Om du är nöjd med din Sola så blird du nog mycket nöjdare av NP´n.

    Johan

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 september, 2003 vid 09:20

    Sömmen, inget snack.

  • roy

    Medlem
    13 september, 2003 vid 11:20

    beställde en np 3000 för ett tag sedan men efter 6 timmars användning upptackte jag att sömmen eller iaf i närheten hade gått upp i grenen, men det var bara att reklamera till sp så fick jag en ny, jag blev lite orolig för kvalite´n men den nya dräkten håller ihop fint… det måst vart ett måndags ex jag fick första gången.
    smidig varm och skön, sen att priset är bra e ju oxå ett plus. att rekomendera.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Problem med sömmar i Neil Pryde torrdräkter!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.