Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing problem nummer 2

  • problem nummer 2

    Publicerad av q-lobo på 27 september, 2002 vid 15:31

    jo nu har ju problem nummer 2 dykt upp.
    efter att ha löst capturemode med min dator (det fungerade att byta disk) så har jag klipp och klistrat till förbannelse. transitions och gliders har flygit över bildskärmen i en fart som är sällan skådad.
    till detta måste tilläggas att sömnen har legat på en sisådär 3-4 timmar per dygn under den senaste veckan.

    hade över en polare som är ett geni på att knacka html och java som slängde upp en tempsida för att jag skulle kunna lägga upp mitt senaste verk som skulle få spielberg att häpna.

    och så till problemet…

    när jag har lagt på musiken till filmen och renderat klippet och sparat så prövar jag i wmp (windos media player) och allt fungerar galant.
    i tron om att allt är ok slänger jag upp filen på nätet där mina hungriga polare väntar på att få se skapelsen.

    men det funkar inte.

    jag testade själv och laddade ner min egen fil för att kolla men helt plötsligt kan inte wmp läsa filen?????????
    så jag har bytt från mp3 till wav till mpeg 1 2 och 3 sparat som avi, konverterat till webb i alla olika konstellationer som finns möjliga i premiere 6.5 men den vägrar tamefan att funka.

    nasa + andra behöriga organisationer är inkopplade men som vi alla vet är byråkrati en seg process.

    så min fråga till er är: hur fan får jag musik och film att fungera tillsammans för webben???

    Q

    q-lobo svarade 21 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • kungdenknege

    Medlem
    27 september, 2002 vid 16:00

    Det där låter suspekt! 😀

    Filen funkar fortfarande på din dator eller? Var ligger den, har du en egen server eller har ni laddat upp den nånstans? En grej är att kolla så att storleken och MD5 checksumen på filen är samma på både din och din polares dator. Är den det så borde man kunna säga ganska säkert att det är din polares codec… Eller har jag missförstått allting? Dina polers ska ladda ner filen oder?

  • q-lobo

    Medlem
    29 september, 2002 vid 13:18

    jo tanken är att mina polare skall ta ner filen till sin dator.
    men när jag tog ner min egen fil till min dator fungerade den inte alls, alltså samma fil!

    det var det som var skumt….

  • kungdenknege

    Medlem
    29 september, 2002 vid 13:26

    Låter jävligt mysko. Kollar så att storleken på filen du tankat ner och originalfilen är samma.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 september, 2002 vid 16:05

    den är lika stor, hmmm,
    det kanske är ett av alla datormysterier som aldrig går att förklara,

    /q

  • kungdenknege

    Medlem
    29 september, 2002 vid 16:10

    Kanske det… Testa annars att [infoga väldigt bra tips här]

    😛

  • q-lobo

    Medlem
    29 september, 2002 vid 18:43

    testade att lägga upp i quicktime men bilden blir alldeles för grynig, måste spåna lite mer på vad som kan vara problemet….

    kolla på

    hem.passagen.se/q-lobo

    /Q

  • kungdenknege

    Medlem
    29 september, 2002 vid 18:47

    Där var det ju inte mkt att se. Testat att göra en MD5? Borde ju stämma men man kan aldrig vara för säker 😎

  • q-lobo

    Medlem
    29 september, 2002 vid 19:17

    MD5?
    vet ej vad det är???

    /q

  • kungdenknege

    Medlem
    29 september, 2002 vid 19:24

    Ett system för att validera filer/test… Vänta ska jag hitta ett program till dig =)

  • watertouch

    Medlem
    29 september, 2002 vid 19:34

    Nu vet jag inte hur passagen funkar, men om man tankar upp filer mha FTP, så är det viktigt att man skickar filen som “binary” och inte “ascii”.

  • kungdenknege

    Medlem
    29 september, 2002 vid 19:34

    Walla:

    http://download.com.com/3000-2381-10115916.html?tag=lst-0-4

    Ladda ner & kolla så att det är samma checksum på båda filerna.

  • q-lobo

    Medlem
    30 september, 2002 vid 12:09

    skall göra, tackar för hjälpen, återkommer ifall det är några problem.

    /q

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing problem nummer 2

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.