Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Problems with kingofwatersports.com

  • carl-r

    Medlem
    5 juni, 2010 vid 10:36
    Spray;615121 wrote:
    UPDATE / UPPDATERING:
    KOW wrote 26/5:

    “as soon as TNT have the board we will get your out – so all being well it will go out tomorrow for delivery Wednesday “

    Efter mycket om och men för att äntligen få brädan utbytt och lovord från KOW om att dom skulle skicka den nya brädan “så fort min trasiga hamnats i TNTs händer”, så har jag fortfarande inte fått någon utbytesbräda.

    Den 27e maj skickades den trasiga brädan iväg och jag bad därför om ett tracking number så fort som möjligt för att kunna planera en leverans.

    När jag den 31:a FORTFARANDE inte fått något svar om den nya brädan så skickade jag ett ännu ett mejl och bad om spårnummret på försändelsen. Inget svar.

    Idag, två dagar senare, fick jag svar på KOW där dom skrev:
    “…we are having problems with JP UK…”

    Och någon ny bräda har fortfarande inte skickats…

    Jag är iaf glad för att du berättar hur det går. Är klart intresserad av att veta. Hoppas att du får din bräda snart, och i helt skick!

  • olandersson

    Medlem
    5 juni, 2010 vid 11:05

    Hej alla tjabbelassar!

    Nu har bara mens för att det inte blåser, jag ska till G-C på Onsdag för 1200 T/R.
    Så löste jag den biten.

    Vill bara dela med mig av liknande situation då min bräda hade ett hack i sidan när jag packade upp den.
    Den skadan stod DHL för och inte Surfbutiken som jag handlade av, vilket jag tycker är självklart.

    Hade varit roligare om ni hade varit lika hårda på att surfa på havet som ni är i orden när ni surfar på nätet.

    Ha ha

    //Henke

  • planing

    Medlem
    5 juni, 2010 vid 14:29
    OLANDERSSON;615405 wrote:
    Den skadan stod DHL för och inte Surfbutiken som jag handlade av, vilket jag tycker är självklart.

    Om DHL skadar en korrekt packad produkt så bör DHL stå för kostnaden. Om inte butiken har packat produkten tillräckligt väl innan frakt, så är det butiken som ska stå för kostnaden. Köparen har rätt att få en helt felfri produkt då varan kvitteras från fraktbolaget. Om köparen vill så kan köparen förhandla om t.ex. en prissänkning av en skadad vara, men det är valfritt. Ganska så självklart tycker jag.

    Jag tycker dessutom att det är jättebra att denna typ av trådar publiceras, då det leder till konkurrens där butiker som inte ger bra service får dålig publicitet. I slutändan kommer det leda till att de svarar snabbt på mejl, paketerar varorna bättre och anlitar fraktbolag som är rädda om godset. Borde inte det ligga i allas intresse?

  • spray

    Medlem
    5 juni, 2010 vid 16:19

    Även om KOW vekrligen försäkar att dom gör allt för att lösa mitt problem, och att, som dom själv säger, är ett “genuint” företag, så kan jag inte rå för att jag känner mig grymt dåligt behandlad..

    Det tar en evighet innan dom svarar på mejl (kan ta många dagar innan dom svarar)
    Det var idag ca två månader sen jag betalade dom för brädan och fortfarande har dom inte levererat en hel bräda
    Charlie på KOW lovar skriftligt på att så fort dom fått kvittens på att den trasiga brädan är inlämnad så ska dom skicka mig en ny:

    “Thanks for your help – As soon as it is collected we can get the new board out.”

    Det var förra torsdagen jag skickade brädan, och nu har jag fått besked, 8dagar senare:

    Basically they have told me there is an issue with the replacement board and for this reason they are going to be unable to send it to you. I have been on the phone to them constantly trying to resolve this issue………..

    Nu får jag väl vänta och se vad som händer och fötter.
    Han skrev dock detta i sitt mejl, jag förstår inte riktigt vad som menas med det:

    I am visiting Sweden on the 18th June so I am happy to bring so T’s and other items to you as a way of saying sorry for this problem. Like I say we are a genuine compamy and we have wanted to resolve this but we have been let down by both the couriers and now the warehouse with JP.
    :confused2:

  • lars_k

    Medlem
    5 juni, 2010 vid 16:44
    Spray;615415 wrote:
    I am happy to bring so T’s and other items

    Du ska få lite tischor o annat krafs som plåster på såren. Najs bajs.

  • spray

    Medlem
    5 juni, 2010 vid 16:48

    Men vad menar han, ska ha ta med brädan också?! Har mejlat om detta men inte fått något svar då det är helg..

  • lars_k

    Medlem
    5 juni, 2010 vid 17:02

    Som jag fattat det så har han/JP inte lyckats få fram en ny bräda åt dej. Så det blir väl pengarna tillbaka plus lite tischor etc som plåster. Men jag kan ha tolkat fel. Tråkig historia hur som helst…

  • spray

    Medlem
    5 juni, 2010 vid 17:08

    Om det ligger till på det viset så är det ju så jäkla svagt att i ena stunden säga att “Vi KOMMER skicka en ny bräda så fort vi fått den gamla” och sen bara säga “Nej tyvärr det gick inte”…

    Men jag får väl höra vad han har att säga.

  • svenne

    Medlem
    5 juni, 2010 vid 20:24

    Såå… …att få den gamla lagad för två lök kanske inte var så tokigt trots allt?..

  • planing

    Medlem
    5 juni, 2010 vid 20:53
    Svenne;615436 wrote:
    Såå… …att få den gamla lagad för två lök kanske inte var så tokigt trots allt?..

    Jag förstår inte hur du resonerar. Det måste väl ändå vara köparens val? Nu ville han ha en helt felfri bräda, eftersom det var det han avsåg att köpa…

    Rent principiellt, vad är skillnaden på det som hänt och följande scenario:
    En surfbutik i Sverige har hyrt in en extrapersonal från en konsultfirma med avtalet att om han har sönder nåt så ska konsultföretaget stå för kostnaderna. En kund köper en bräda, och när extrapersonalen ska hämta brädan från lagret så dingar han den i dörrposten ut till butiken.

    Känns det helt självklart då att säga till kunden ‘Ta brädan. Du får några tusenlappar som du kan använda till reparation. Den kommer bli som ny’. Visst, kunden kan välja att acceptera ett sånt erbjudande, men jag förstår inte varför man ska raljera och säga att kunden beter sig konstigt om kunden verkligen vill ha en helt felfri produkt.

  • svenne

    Medlem
    5 juni, 2010 vid 22:37
    Planing;615439 wrote:
    Jag förstår inte hur du resonerar. Det måste väl ändå vara köparens val? Nu ville han ha en helt felfri bräda, eftersom det var det han avsåg att köpa…

    Rent principiellt, vad är skillnaden på det som hänt och följande scenario:
    En surfbutik i Sverige har hyrt in en extrapersonal från en konsultfirma med avtalet att om han har sönder nåt så ska konsultföretaget stå för kostnaderna. En kund köper en bräda, och när extrapersonalen ska hämta brädan från lagret så dingar han den i dörrposten ut till butiken.

    Känns det helt självklart då att säga till kunden ‘Ta brädan. Du får några tusenlappar som du kan använda till reparation. Den kommer bli som ny’. Visst, kunden kan välja att acceptera ett sånt erbjudande, men jag förstår inte varför man ska raljera och säga att kunden beter sig konstigt om kunden verkligen vill ha en helt felfri produkt.

    Det har varit köparens val hela tiden, men erbjudandet att få en reparationsersättning står sig väl med tanke på hur mycket Spray verkar lida. Hade han tagit det budet hade han surfat nu.
    Det är inte en hemlighet att brädor riskerar att gå sönder när de fraktas långt. Den risken borde Spray ha varit medveten om, speciellt eftersom det påpekades i diskussioner som föranledde beställningen.
    Så – nej, jag tycker inte att ditt exempel är relevant.

    Men för sakens skull och helt sakligt, så gav jag en prisuppskattning på att laga brädan som ligger något över men helt i paritet med KOW:s påstående att de kan laga den för 60 pund (dagens Forex SEK 721,28). Prisuppskattningen finns bland annat i den här tråden. Med ett erbjudande att få £200 (dagens Forex SEK 2 404,26) som kompensation betyder det att köparen i runda slänga skulle ha cirka 1400:- kvar att köpa folköl för. Om det är brädan som Spray numera har som avatar så är det förmodligen en Funride som KOW har listat för £898 (dagens Forex SEK 10 795,13) vilket ger ytterligare 13 % rabatt efter att lagningen är betald, utan att dra av för reparation är det 22 % i prisavdrag.
    Hade jag stått i en butik så hade jag nog tagit det erbjudandet. Fast det är hypotetiskt eftersom jag bygger mina egna brädor.

    frippe75;615384 wrote:
    Att sedan intresenter i branchen ställer sig på KOW sida känns lite trisst. Fast det finns ju rövhål till konsumenter också såklart….

    Jag är nyfiken på vilka “intresenter i branchen” du syftar på. Jesper eller Ola? Jaja, du menar de där två som säljer segel och bygger egna brädor, eller?.. Eller Bicless, som inte tog parti alls utan var ganska neutral? Eller, du kanske menar mig som på något konspiratoriskt sätt vill att brädor ska gå sönder? Din definition på vissa konsumenter är samma som gör att jag gärna undviker att laga fraktskadade brädor. Så att säga.

  • s66

    Medlem
    6 juni, 2010 vid 10:13

    Och jag undrar hur fan ni orkar gaffla vidare??!!

  • dr-masse

    Medlem
    6 juni, 2010 vid 11:24

    måste…. undvika…. att… stänga…. tråden…. måste… svårt… aarrrgh… denna kamp inombords!

  • stinger

    Medlem
    6 juni, 2010 vid 12:02

    🙂 och snart kommer nog en ny “välja-bräda-tråd”

  • spray

    Medlem
    6 juni, 2010 vid 16:41

    Det är inte busenkelt att reparera brädan för mig, jag måste skicka den till någon som reparerar osv. Just nu är det körigt för mig med både heltidsplugg och heltidsarbete samtidigt. Vidare har jag ingen bil som kan ta surfutrusning just nu heller så jag måste låna en bil av någon. 2400kr hade nätt och jämt täckt alla kostnader som jag hade drabbats av i samband med en reparation och KOW vägrade betala mer som kompensation..

    När KOW erbjöd sig skicka en ny bräda så fort den gamla var inlämnad till fraktbolaget är det ju klart att jag nappade på det!

    …Sen svarar dom en vecka senare att dom är “unable” att skicka min ersättningsbräda.

    Då jag själv arbetar som säljare så tycker jag det är självklart att man i ett fall som detta kanske erbjuder kunden en kompensation i form av en prissänkning på en annan bräda.. Över två månader har gått och ingen bräda har jag heller.

    Jag orkar inte dividera så mycket mer nu om detta med KOW. Jag vill surfa och jag vill ha en NY bräda som jag beställt..

    Finns någon annan surfaffär i england som också säljer brädor?

Sida 5 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Problems with kingofwatersports.com

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.