Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Profesionell Videokonvertering

  • Profesionell Videokonvertering

    Publicerad av gifvars på 14 maj, 2008 vid 05:41

    Tjena.
    Är det någon so känner till ett professionellt videokoverteringsprogram för Pc eller Mac?
    De gratisvarianter jag testat funkar inte hela vägen när det gäller codecs, kapitel och undertexter.
    Jag försöker nämligen konvertera alla mina (lagligt) inhandlade DVD’er och lägga de på min PS3’a.
    Det enda program som fixar själva filmen är VisualHub, den gör rätt mp4 format (H.264 och AVC) även om jag misstänker att alla konverterare som använder ffmpeg’s H.264 codec borde klara biffen. Både RedKawa och FFMpeg (applikationen) dumpar när jag kör de.
    HandBrake fixar inte själva filmen (fel codec gissar jag) men klarar att hantera kapitel och undertexter, snärjigt.
    Har Adobe såna här grejer tro?

    Mvh,
    Jan Gifvars

    perkele svarade 15 år, 11 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • rabbit

    Medlem
    14 maj, 2008 vid 13:08

    Under det år jag haft min video-ipod har jag använt Xilisoft Video Converter 3.1 dagligen: http://www.xilisoft.com/

    Det har konverterat allt jag bett det konvertera, snabbt, smidigt och utan gnäll. Presets för det mesta i ‘målformat’ så man slipper fäppla så mycket.

    Du kan ju prova.

    peace.
    /r

  • gifvars

    Medlem
    23 maj, 2008 vid 07:18

    Ok.
    Ska kontakta de och se vad de säger.
    Jag har provat VisualHub, Handbrake, 4Media mp4 converter, RedKawa, ffmpeg, puh…
    Ingen gör jobbet!
    Inte om jag vill ha subtitles, chapters, minst 720 p’s upplösning och ljud.
    RedKawa, ffmpeg och 4media kraschar. VisualHub är närmast men funkar inte med hög upplösning samt stödjer inte subtitles. Kanske inte kapitel heller.
    HandBrake fixar kapitel o subtitles men bilden blir svart! Fel codec gissar jag.
    Jaaa… Gud är inte alltid god. Misstänker att PS3 har en väldigt snäv tolkning av videoformaten. Men det sjuka är att den konvertering jag pratar om ovan gäller hederligt inköpta DVD-skivor. När jag “råkade” ladda ner en xvid film olagligt spelade PS3’an den utan att blinka!
    Sony, hallå!?

    Jaaa… Behöde prata av mig lite, tack, förlåt.

    -JG

  • perkele

    Medlem
    23 maj, 2008 vid 13:59

    Prova spela upp filen från handbrake i VLC media player.
    Funkar 100 för mig. Kör mp4.

    T

    @gifvars 468433 wrote:

    Ok.
    Ska kontakta de och se vad de säger.
    Jag har provat VisualHub, Handbrake, 4Media mp4 converter, RedKawa, ffmpeg, puh…
    Ingen gör jobbet!
    Inte om jag vill ha subtitles, chapters, minst 720 p’s upplösning och ljud.
    RedKawa, ffmpeg och 4media kraschar. VisualHub är närmast men funkar inte med hög upplösning samt stödjer inte subtitles. Kanske inte kapitel heller.
    HandBrake fixar kapitel o subtitles men bilden blir svart! Fel codec gissar jag.
    Jaaa… Gud är inte alltid god. Misstänker att PS3 har en väldigt snäv tolkning av videoformaten. Men det sjuka är att den konvertering jag pratar om ovan gäller hederligt inköpta DVD-skivor. När jag “råkade” ladda ner en xvid film olagligt spelade PS3’an den utan att blinka!
    Sony, hallå!?

    Jaaa… Behöde prata av mig lite, tack, förlåt.

    -JG

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Profesionell Videokonvertering

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.