Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Prognossida som funkar för Pozo?

  • Prognossida som funkar för Pozo?

    Publicerad av robin på 22 februari, 2014 vid 17:34

    Funkar windguru för Pozo eller är vindfenomenet för lokalt för det? Finns det någon annan sida som ger hyffsat säkra prognoser? Eller kan man ta guruns prognos och lägga på lite?

    robin svarade 10 år, 2 månader sedan 6 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • challgren

    Medlem
    22 februari, 2014 vid 21:53
  • poppo

    Medlem
    22 februari, 2014 vid 22:10

    under högsommaren, vid NE-trade, kan man ta guruns prognos och dubbla den. iaf plussa 5-10m/s.

  • robin

    Medlem
    23 februari, 2014 vid 06:52

    Tack för svaren! Jag ska till gran canaria om en vecka så frågan är om det funkar som på sommaren. Får ägna kommande veckan åt att jämföra prognos med vindstationens mätningar. Igår var det en dubbling från 5-7 m/s till 10-15 i alla fall!

  • challgren

    Medlem
    23 februari, 2014 vid 09:52

    Som Poppo säger och oavsett säsong: Är vindriktningen på grundvinden rätt och klart väder så blåser det! Ja, förutom när en Calima drar in…

  • robin

    Medlem
    23 februari, 2014 vid 12:19

    låter lovande! vad är en calima?

  • raggarn

    Medlem
    23 februari, 2014 vid 12:54

    typ sandstorm från Sahara el …??
    upplevde en på Teneriffa för några år sen…..

    heja Sverige..!!! kom igen å näta nu…..

    piss ……vikket antiklimax….dopingskandal….

  • svenne

    Medlem
    23 februari, 2014 vid 17:59

    Kolla Pozo winds statistic istället. Vi satt och lökade i lätt bris längre söderut, åkte upp till Pozo och skräckseglade med 4,0…
    http://www.pozowinds.com/webcam-pozo-izquierdo/
    Det nukar året om där, det är surfbart sjukt många dagar om året. Tyvärr för din del som sämst nu, men det går nog att få några dagar.

  • robin

    Medlem
    23 februari, 2014 vid 21:03

    just därför jag behöver en prognos:-)

  • tws

    Medlem
    25 februari, 2014 vid 17:53

    http://www.windguru.cz/int/ Log in med sidevind/sideshore. scroll ned til posso.
    14-15 hele uke dvs minst 17-20 m/s med riktig vindretning. Så denne uker er det for mye til å lære noe men bra til å ri overnfor Ketsjup og nedover fra Bunkers. det er nesten aldri lokals der så du får det for deg selv.

    Pozo er sykt bra denne vinteren såp jkom deg ned så fort som mulig.

    Hvis Guru ikke melder vind så er det stille. Melder de lagom er det bra. Melder de mye så er det for mye så lagom er best.

  • robin

    Medlem
    25 februari, 2014 vid 18:08

    Tack! Kommer i början av nästa vecka, ser lite lugnare ut då.

  • robin

    Medlem
    26 februari, 2014 vid 08:12

    En fråga till, hur dags på dagen kickar vinden in om traden ligger på och det är klart väder?

    Kommer bo i Las Palmas och vill kunna förutsäga när jag ska ta mig ner till Pozo. Kommer inte kunna hänga på stranden där hela tiden i väntan på vind.

  • robin

    Medlem
    4 mars, 2014 vid 22:37

    Idag var jag i Pozo. Blåste som värst 22 i byarna! Helt galet. Rejält shorebreak och strömt som fan pga högvatten också, fick en mysig spolning upp på rullstenarna. Vart lite dingar både på mig och brädan, var väldigt glad att jag hade hjälm. Ingen höjdardag för mig idag, fick inget att funka, men det blir revansch imorrn!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Prognossida som funkar för Pozo?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.