Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Program till BGT-31

  • Program till BGT-31

    Publicerad av bohm på 3 januari, 2010 vid 12:22

    Jag beställde en GT-31 från england och när jag fick paketet stod det “GT-31” på kartongen, men inuti låg det en BGT-31. Sån tur brukar inte jag ha..

    Men nu har turen vänt, och jag har slarvat bort den medföljande skivan med program.

    Jag har en mac och har försökt hitta programmen på locosys hemsida, men den enda jag kan köra är GT-31 USB Driver for Mac. (och den verkar inte funka)

    Jag har laddat ner GPSResults och testat “trackpoints download” men programmet kraschar varje gång jag försöker koppla ihop med bluetooth, och med USB-sladd händer det ingenting…

    filerna “GT-31/BGT-31 Utility NAViLink II” och “GT31 Updater_Installer” på locos hemsida funkar inte.

    Kan man få tag på program som funkar någon annanstans på nätet?

    malloy svarade 14 år, 4 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • bohm

    Medlem
    3 januari, 2010 vid 15:20

    Nu hittade jag skivan, men uppdateringsprogrammet finns inte till mac.

    GPS’n är kanske är bra, men program och manual är ju under all kritik……

  • jester

    Medlem
    3 januari, 2010 vid 16:12

    Dumpa macen o kör windows istället… 🙂

    Om du tycker det är lite drastiskt :D, så rekommenderar jag att läsa min lilla guide om just GT31: [ame=”http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=57774″]GPS for Dummies – en nybörjares guide till GPS… 🙂 – http://www.Surfzone.se[/ame%5D

    Tror alla tre programmen som jag listar där finns för Mac. Iaf två av om. Kan vara så att du behöver en Windows-burk för att uppdatera firmware, men det behöver man ju inte göra varje dag. Dessutom bör man köra Windows XP för att göra den manövern. Och skaffa ett SD-kort så behöver du inte oroa dig över att slanga över data till din burk. Så.. läs guiden ovan, så löser sig allt… 🙂

  • malloy

    Medlem
    9 januari, 2010 vid 10:17

    En af mine venner (Mac-dreng…) kørte et emulator-program på hans Mac for at opdatere firmwaren, enten det eller find en pc og gør det der!

    Tur med BGT’en, håber du bliver tilfreds med den!

    ps: Findes der ikke en bedre manual online?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Program till BGT-31

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.