Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Proof Wave81 och FS105 ?

  • lars_k

    Medlem
    9 september, 2007 vid 18:50

    Jag kör modellen mindre, Wave 73, fast i custom och med lite uppdaterad shape. 81:an ska vara i princip samma, fast uppskalad.
    Sosa verkar ha lite egna idéer, djupa och skarpa konkaver, single till dubbelkonkavt som löper hela vägen genom tailen (där de flesta andra shapers avslutar med plant V).
    Resultatet blir en ruskigt snabb och lös bräda, konkaverna bidrar till trackingen så man kan köra mindre fena. Jag kör 21.5-fena till 5.3 och tar ändå väldigt bra höjd. Ganska tunna kanter fram och riktigt tunnt bak, med en avslutande vass pin-tail. Grymt stabil i bottensvängen i hög fart, även på skitig våg!
    En radikal vågshape med mkt klassisk känsla, men med lite extra bredd som gör den mer förlåtande. Kort och smal nos med lite vindfång gör den stabil när det pungar på, och ger låg swingweight i hoppen.
    En nackdel är ganska central volymfördelning, tunn häck och kort, smal nos. Klurigt att guppa på, fast 81:an har ju några liter till att stå på.
    Grym bräda, slår allt annat jag testat med hästlängder! 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Proof Wave81 och FS105 ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.