Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Prövat 06 Nort Vegas?

  • baner

    Medlem
    9 oktober, 2006 vid 17:36

    Har en 06:a 14. Den är nice. Men skall du köra vågor köp en bowkite med lågt bomtryck. Mitt förslag är att du provkör.

  • rusiak

    Medlem
    9 oktober, 2006 vid 18:44

    yepp, kör en 10a vegas. Sjukligt go kite.

    – lätt på bommen
    – stabil urkrokad
    – funkar gott i vågor, depowern e bra men kanske inte lika bra som i en SLE/bow.

    Vilken size är du ute efter?

    //alex

  • simoneburgess

    Medlem
    9 oktober, 2006 vid 19:15

    Tja, en 10:a eller lägre. Är lite nybörjare, så undrar hur de fungerar för en med inte alltför stor vana

  • rusiak

    Medlem
    9 oktober, 2006 vid 20:03
    SimonEBurgess wrote:
    Tja, en 10:a eller lägre. Är lite nybörjare, så undrar hur de fungerar för en med inte alltför stor vana

    Vet inte om jag har fel, men är väl svårt att få tag på en kite idag som är direkt olämplig om man inte har mkt åktid i ryggan. Tycker vegas’en är skön, riktigt skön.

    10 och mindre hade jag nog gått på en SLE..just för vågridningen. Provade Naish SHOCKWAVE i söndags (http://www.fahlensurf.se) under goa förhållanden me en “1-1” riggning, GRYMT skön! Prova om du får tillfälle!

    //alex

  • lewold

    Medlem
    9 oktober, 2006 vid 20:51

    Kört 12:an och 9:an en hel del och tycker det e en riktigt bra kite. Har själv Rhino 06 och tycker vegas e bättre…

  • aka_kalle

    Medlem
    9 oktober, 2006 vid 21:04

    fan det kliar i fingrarna lewold kom loss med den där länken är du snäll

  • wibban

    Medlem
    10 oktober, 2006 vid 08:58
    SimonEBurgess wrote:
    Tja, en 10:a eller lägre. Är lite nybörjare, så undrar hur de fungerar för en med inte alltför stor vana
    Jag är ju precis som du rätt ny på det här. Har en 12 o 16 C-kite men kände efter helgen precis som du att en mindre kite är ett måste.
    Fick tips om att köpa en Shockwave 7m2 då den klarar vågor väldigt bra samt funkar som perfekt komplement till en 12:a… enligt några andra då *s*.

    Jag köpte mig iaf en helt ny -06 Shockwave idag hos Fahlen i Varberg.
    Han har en begagnad Shockwave 7m2 -06a inne nu som han säljer för 5000:- med bag, bar, pump osv.

    Ring upp honom eller maila.
    http://www.fahlensurf.se

    Mvh.
    /Magnus alias Wibban

  • simoneburgess

    Medlem
    10 oktober, 2006 vid 14:50

    Ok, tack för alal goa tips, folk och fä. Trevligt at få lite input när man funderar på en ny kite för ett par tusen kronor.

    En annan konstighet: På Wallén sport kan man köpa vegas 06 för 5000 kr nu, och jag ser folk som säljer sina Vegas begagnat för samma pris, exklusive bom…

  • simoneburgess

    Medlem
    10 oktober, 2006 vid 15:14

    Och vad är en SLE?

  • larzonov

    Medlem
    10 oktober, 2006 vid 15:27

    sle = supported leading edge, betyder väl att kiten har bridles där fram för att få till formen… där av “supportet” (tror jag)

  • sourra

    Medlem
    21 oktober, 2006 vid 16:03
    Wibban wrote:
    Jag köpte mig iaf en helt ny -06 Shockwave idag hos Fahlen i Varberg.
    Han har en begagnad Shockwave 7m2 -06a inne nu som han säljer för 5000:- med bag, bar, pump osv.

    Ring upp honom eller maila.
    http://www.fahlensurf.se

    Mvh.
    /Magnus alias Wibban

    Dags att blåsa liv i den här tråden igen. Någon som vet om Falle har några beggade bow-sjuor inne?

  • nic

    Medlem
    21 oktober, 2006 vid 17:47
    sourra wrote:
    Wibban wrote:
    Jag köpte mig iaf en helt ny -06 Shockwave idag hos Fahlen i Varberg.
    Han har en begagnad Shockwave 7m2 -06a inne nu som han säljer för 5000:- med bag, bar, pump osv.

    Ring upp honom eller maila.
    http://www.fahlensurf.se

    Mvh.
    /Magnus alias Wibban

    Dags att blåsa liv i den här tråden igen. Någon som vet om Falle har några beggade bow-sjuor inne?

    Tror falle har en Ozone Instinct 7a inne å säkert nån liten Shockwave oxå

    nic

  • wibban

    Medlem
    22 oktober, 2006 vid 00:03
    sourra wrote:
    Wibban wrote:
    Jag köpte mig iaf en helt ny -06 Shockwave idag hos Fahlen i Varberg.
    Han har en begagnad Shockwave 7m2 -06a inne nu som han säljer för 5000:- med bag, bar, pump osv.

    Ring upp honom eller maila.
    http://www.fahlensurf.se

    Mvh.
    /Magnus alias Wibban

    Dags att blåsa liv i den här tråden igen. Någon som vet om Falle har några beggade bow-sjuor inne?
    När jag köpte min så hade han en begagnad 7:a Shockwave -06 inne i fint skick. Använd kanske 15 gånger. Priset var nog 5000:-
    Det var dock c.a. 2 veckor sedan jag snackade med honom.
    /Wibban

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Prövat 06 Nort Vegas?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.