Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen prylar i bilen – småbilar

  • prylar i bilen – småbilar

    Publicerad av blandsvamp på 12 augusti, 2008 vid 21:18

    hejsan.
    jag är ute på resa och platsen där jag befinner mig kräver en bil för att ta sig till surfet, tillgängligt på marknaden (och i lagom prisklass – superbudget) finns småbilar typ renault 5/clio och peugeot 106 samt fiat punto.
    jag kommer formodligen allt som oftast åka själv till surfet och tidigare har jag alltid gillat att ha grejorna i bilen, jag har lastat mina grejor i en Mazda 323 likväl som en VW Golf II. Har aldrig varit några problem. ned med baksätet, fäll framstolen och in med prylarna bara.

    de flesta bilarna verkar ju finnas i både 3 och 5-dörrarsmodeller där 3-dörrars ser märkbart kortare ut. mazdan och golfen jag lastade i var båda 3-dörrars men jag hade ändå gott om plats för alla grejor.

    Nu undrar jag bara om någon här har någon erfarenhet av prylar i bilen hos tidigt 90-tals småbilar? jag försökte nämligen lasta en gång i en ford focus utan fällbart framsäte och det var en skräckupplevelse.

    jag har freestyle, 236×63, 3 segel, 2 master (430, 400).
    vänligast, g

    snuffe svarade 15 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • ove226

    Medlem
    13 augusti, 2008 vid 08:20

    blir intressant att se svaren för jag har lite liknande problem. har dock 2 brädor. och ska fixa en mindre bil.

  • fastforward

    Medlem
    13 augusti, 2008 vid 19:40

    Vad menar du med fällbart framsäte? Menar du att du vill fälla stolsryggen framåt?

    Du får oftast längre lastlängd genom att skjuta framstolen så långt bakåt det går och sedan fälla ryggstödet bakåt. Sedan lastar du från fotutrymmet fram snett upp till bakrutan. Jag fick in en 490-mast på så sätt i min Ibiza.

  • blandsvamp

    Medlem
    13 augusti, 2008 vid 21:32

    Bra tips där, jag körde med sätet bakåt i Mazdan men nosen på brädan mot instrumentbrädan. Mazdan blev dock nästan helt plan med sätet bakåt (utan nackstöd) och baksätet fällt.

  • tim-eriksson

    Medlem
    13 augusti, 2008 vid 22:46

    Akta framrutan… Knäckte en framruta på en Audi A4 när jag försökte få in min 289 bräda rätt in..

  • snuffe

    Medlem
    14 augusti, 2008 vid 17:15

    Kolla in

    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=47354 och JACA som lyckats få in 2 brädor mm i en Audi TT. Det kallar jag världklass!

    Snuffe

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen prylar i bilen – småbilar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.