Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Prylar med Ryan Air

  • Prylar med Ryan Air

    Publicerad av biorno på 4 maj, 2005 vid 07:19

    Någon som haft med sig en bräda + kite och rest med Ryan?

    curry svarade 19 år sedan 11 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • gasen

    Medlem
    4 maj, 2005 vid 07:57

    Har inte dom någon ny konstig regel att du bara får ha handbagage. confused.gif

  • p-a

    Medlem
    4 maj, 2005 vid 08:29

    Jag reste med ryanair till Irland i somras med vågsufingbräda fick betala 250 kr per väg borde vara samma för kite.

  • rambo_johnson

    Medlem
    4 maj, 2005 vid 09:24

    säger bara en sak GOD BLESS CONDOR efter et brev från tyska kiteboarding-de med frågan varför golf och dykutrustning gick gratis får man nu ha med sig 42kg extra max 140cm plus en extra väska samt 8kg handbagage.

    så res condor dom flyger från frankfurt till cabarete, mm mm, Vzuela också(direkt Porlamar 5min från El Yaque)

  • biorno

    Medlem
    4 maj, 2005 vid 09:31

    Läste precis:
    Many items of sporting equipment including but not limited to large fishing rods, golf clubs, bicycles, scooters, surfboards, bodyboards, snowboards and skis are inherently unsuitable for carriage by airlines operating fast turnarounds such as Ryanair. However, upon payment of an additional charge of £17/€25 (or local currency equivalent) per sector (flight) and per item irrespective of weight, Ryanair is prepared to carry such items on a ‘Limited Release’ (i.e. entirely ‘at your own risk’ for loss, damage or delay) basis.

  • lasse62

    Medlem
    4 maj, 2005 vid 10:26

    Vem säjer det, Ryan eller?
    Ska ev till Irland nån gång framöver så jag är oxå lite intresserad.

    Btw, bra tips Rambo?!
    /LA

  • neven

    Medlem
    4 maj, 2005 vid 10:37

    Hmmm, så det är olämpligt att ta med eftersom de har så lite tid på marken… MEN för en nätt summa så går det jättebra! Typiskt Ryan.

  • biorno

    Medlem
    4 maj, 2005 vid 10:54

    Stod på deras hemsida… pröjsa kan man väl ev. göra men det är ju surt om dom inte tar något ansvar för nåt !

  • _dave

    Medlem
    4 maj, 2005 vid 12:11

    I have taken gear with Ryanair a couple of times without paying. Here are my tips if you want to try and avoid payment.

    There are two issues with Ryanair. Total weight of luggage and whether you have items that they consider to be “large”.
    On both of these items they will try and make money, so you have to play careful.

    The weight limit is 15kg + 10kg for hand baggage.
    This is not much! Make sure you use your 10kg handbaggage allowance. From what I have observed they are not super fussy about the size of the carry-on bag. If you really need to maximise your load then carry your jacket/coat and put cloths in the arms, pockets etc.

    Don’t bundle your board with your kites as this makes the package too big and interesting. I removed straps and fins from the board and wrapped it in bubble pack. A plain board is light and looks pretty small. Wrapped simply it does not look like anything in particular so I had no problem checking it in without special fees.

    Of course, if you want to take loads of kites/boards then just turn up reasonably early and pay the $$ for a nice big package of gear.

    Good luck
    Dave

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 maj, 2005 vid 13:16

    jag flög med ryan air och fick betala 250 spänn för varje flygning. iof brydde jag mig inte om att tjafsa, så det är nog inte helt omöjligt att slippa

  • zoolander

    Medlem
    4 maj, 2005 vid 13:34

    jag betalade 17 pund extra och fill fylla bradbagen med hur mkt jag ville.. schysst deal

  • kiters_se

    Medlem
    4 maj, 2005 vid 15:26

    Svar till:


    Någon som haft med sig en bräda + kite och rest med Ryan?

    [/ QUOTE ]

    När jag reste till Flexifoil så hade jag med mig en boardbag med relativt lite i. Då frågade de vad de va i å jag sa resprylar, men de ser ut som surfprylar sa de. Men jag bad dem titta å de orkade de inte.

    Tillbaka hade jag 28 kilo i bagen med en gäng kites. Men då va de ingen som frågade. 0 :-

    Peter

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 maj, 2005 vid 17:20

    Svar till:


    säger bara en sak GOD BLESS CONDOR efter et brev från tyska kiteboarding-de med frågan varför golf och dykutrustning gick gratis får man nu ha med sig 42kg extra max 140cm plus en extra väska samt 8kg handbagage.

    så res condor dom flyger från frankfurt till cabarete, mm mm, Vzuela också(direkt Porlamar 5min från El Yaque)

    [/ QUOTE ]

    Jag finder inget på deras hemsida!? Har du noget mer info Rambo?

  • curry

    Medlem
    4 maj, 2005 vid 19:57

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Prylar med Ryan Air

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.