• prylhysteri

    Publicerad av anonym-anvandare på 28 januari, 2000 vid 08:14

    Mitt i vintern eller redan på senhösten då man tror sig inte kommer att segla mer förrän man kommer till varmare breddgrader uppstår nåt som ni alla borde vara väl medvetna om vid det här laget. Fenomenet heter PSD och står för Post Season Depression.

    Det börjar med att man blir lite småbutter, tystlåten och allmänt småirriterad, man börjar köpa gamla reafilmer om vindsurfing som man redan sett. Man börjar få svårt att sova, koncentrationssvårigheter i plugget eller på jobbet och valkarna i händerna börjar lossna.

    Efter en period av PSD som troligtvis varar någon månad beroende på i vilket skick man är i då PSD sätter in kommer sedan en period med MOSD “Mid Off Season Depression”. När MOSD´n sätter in finns bara ett botemedel, julen är passerad, julklapparna köpta för länge sedan och man har lyckats spara in nya friska kulor att spendera.

    Det är då prylhysterin kommer, först börjar manm köpa småprylar, lite NYA videofilmer för 249:-/st, MOSD´n håller i sig, och nu öppnar sig plånboken på allvar….jag måste ha en ny mast, eller en ny bom, ett par nya segel, hur mycket carbon skall jag ha? vilken bom passar till vilket segel, man börjar plugga in NORTH/NP/Simmerkataloger och kan i princip rapa upp segel och bomlängder och mastrekomendationer till 14 olika segellinjer av varierande märken.

    AAaaaarrgghh, sen är det kört, man börjar ringa runt till shopparna, kolla priser, prutar, dealar och slutligen slår man till….tystnaden lägger sig, en sorts tomhet lägger sig över ens sinne.

    När kommer prylarna? varje dag samma visa, vänta på postavin eller ett samtal från ASG. koncentrationsproblemen på jobbet blir allvarliga. dagarna går och sen kommer prylarna………….

    har ni tänkt på hur de luktar? Ny plast? lösningsmedel? vad är det egentligen som luktar? gott luktar det i alla fall. seglen rullas ut på golvet hemma i köket, masterna ska provböjas, linor monteras på bommarna osv, man sätter på sig våtdräkten och inväntar våren. PSD´n och MOSD´n är avklarad och nu kommer den betydligt trevligare PSA´n Pre Season Anticipation. Förväntningarna på den kommande säsongen börjar byggas upp, man har shoppat sig lycklig och utökat sin egen prylhysteri. Surfandet i sig självt i all ära, men man måste bota depresionerna med att få shoppa sig lycklig, hellre då ett par schyssta segel än ett par besök i en herrekiperingsfirma…..uäackkk!

    hälsningar
    frans g bengtsson

    voodoo svarade 24 år, 3 månader sedan 5 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 januari, 2000 vid 10:12

    Det är bara att hoppas att man klarar sig över PSD:n och hoppas
    att man inte får MICBLOW(Mental Insanity Caused By Lack Of Windsurfing)
    innan man glider in i MOSD läget.

    Håll ut///J.S.

  • robin

    Medlem
    28 januari, 2000 vid 10:59

    Jäklar!!! Du har lyckats pricka in precis hur jag känner mig!!! Jag har inte haft en enda föreläsning under de senaste två-tre veckorna då jag inte har tänkt på det nya 7.5 no-camseglet som jag vill köpa men inte har pengar till… Jag hoppas bara att säsongen kommer SNART så jag får börja segla istället för att fantisera…

    /Robin

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 januari, 2000 vid 11:24

    Vad finns att tilllägga?!
    Mitt i prick!!
    /curly

  • wisco

    Medlem
    28 januari, 2000 vid 12:37

    kan man inte ansöka om extra bidrag från csn om man är surfande student?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 januari, 2000 vid 12:46

    Va skönt att veta att det finns andra som bedövar sina abstinensbesvär
    med att köpa nya prylan!

  • voodoo

    Medlem
    28 januari, 2000 vid 15:07

    Instämmer helt men när man fått grejorna vill man ju bara ha mer eller så blir man kallad prylb..! Men det är kul att shoppa nya grejer.praktiserar numer som mänsklig försökskanin för att finansiera min prylhysteri!!!

  • wisco

    Medlem
    28 januari, 2000 vid 15:59

    berätta mer, hur mycket kan man tjäna på sånt?

  • voodoo

    Medlem
    29 januari, 2000 vid 08:28

    Man kan tjäna allt från 1000:- upp till 10000:- per teststudie som kan hålla på typ 1 dag eller 1 ggn i veckan i 5 veckor el. 1 vecka i sträck osv. I snitt tjänar man väl ca. 10000-15000:-/år pga att man måste ha ett uppehåll på 3 mån efter varje fullföljd teststudie!

  • erra

    Medlem
    29 januari, 2000 vid 14:58

    Hur blir man testkanin då, vilka ska man kontakta??

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 januari, 2000 vid 15:56

    Ett hett tips till Erra är att ta efter “Sanna” som var omnämnd på fredagsupplagan av Expressens löpsedel. “Jag säljer samlag på internet och lägger undan 25000 i månaden”, säger den numera välbärgade studentskan. Var kan man sälja? Vem ska man kontakta? Någon som vet?

  • erra

    Medlem
    29 januari, 2000 vid 17:39

    hehe…

  • voodoo

    Medlem
    30 januari, 2000 vid 10:18

    I Sthlm tror jag att det är Karolinska som du ska ringa och fråga vilka du ska prata med Jag går i Uppsala på Quintiles tel 018 680175 kan du ringa och fråga vad som gäller / Lycka till !
    OBS! du ska inte vara känslig för nålar & blod osv.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.